Bör jag sluta rida nu?

MaRomer

Trådstartare
Rider i princip 3-5 dgr/veckan just nu. Dock börjar det bli jobbigt efter ett tag på häst ryggen. Min rygg börjar värka lite och känner även av en molnande värk strax under troskanten. Känns ungefär som håll. Känns mest i traven!
Kan även känna av samma värk om jag är ute och går och promenerar för fort=)

Vad är det jag känner och bör jag ta det lite lugnare?

Har lastat både hö och spån de senaste 2 v och då känner jag inget!

Går in i v 25 i morgon=)

Sv: Bör jag sluta rida nu?

Jag tror nog jag hade dragit ner på de lite och kanske bara ut och skritta eller liknande. :)

Problemet med denna häst är att han är extremt pigg=) Och blir då även nervig. Dvs det är skritt, trav och galopp eller inget som gäller=/

Och jag rider för det mesta i paddocken, då han gärna drar en repa i sidled eller upp med bakbenen=) En underbar herre men kanske ej passande för någon som är gravid=) Och att skritta i paddocken ger varken mig eller honom något tyvärr!

Det är nog dina fogar som börjar luckras upp.
Om du ska sluta rida eller inte beror nog mest på hurpass obehagligt det känns för dig. Låt bli att rida när det inte känns bra längre.

Den enda graviditeten jag har ridit fick jag sluta runt vecka 16-18 nånstans just pga att fogarna protesterade. Och skritta var värst eftersom det är ganska gungigt...

Sluta rid för fogarnas skull, jag gjorde det inte och har idag 15 månader efter förlossningen fortfarande väldigt ont :(

Red idag och då kändes de inte alls lika mycket. Så tror jag rider det dagar det käns bra och de andra får medryttaren ta honom.

Ska även ringa BM och höra i morgon.

För övrigt så rider jag alltid med bälte.

Sluta rid för fogarnas skull, jag gjorde det inte och har idag 15 månader efter förlossningen fortfarande väldigt ont :(

Fy det låter inte alls roligt=/ ska verkligen tänka på detta och bara rida när det känns 100% ok!

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 360
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 176
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 949
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 872
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka