Bör jag sluta noja...

Mim

Trådstartare
Har senaste månaden känt att jag tappar saker, är fumlig och inte har kontroll över mina fingrar/händer.:(
I början var det bara lite, tappade nycklarna när jag tog ur dom från jackfickan, bestick när jag dukade men nu är det så pass att jag känner mej orolig.

Jobbar på kontor och skriver vanligtvis mkt och fort men nu använder jag mer och oftare delete för jag snubblar på tangenterna.

Har tidigare utretts för ont i händer och leder och då sa dom det var begynnande artros. Kan det vara det?

Ser mej inte själv som hypokondriker men då det nu ikväll tom blev svårt att bläddra då jag läste för sonen så undrar jag om ngn vet om stress kan utlösa liknande symptom så jag kan sluta noja.:cautious:

Eller har ni några teorier på vad det kan vara...?
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Nja, inte eg. men det är väldigt mkt just nu på jobbet och med livet i stort men den mesta stressen tror jag att jag har över händerna.....
Och de började innan stressen på jobbet.
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Jag tror att "gå in i väggen" symptom kan visa sig så.
Men är inte helt säker. Tycker att jag känner igen det lite.
Men gå till doktorn, så får du iaf bort tankarna på det om det inte är något!
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Som sagt är ingen hypokondriker men ska nog ringa VC och höra.
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Det första jag tänker på är hjärntumör. Men jag är lite skadad nu eftersom en av mina bekanta dog för några månader sedan. Men det började precis så för honom med. Han började tappa saker, fumla när han gjorde grejer, fattade inte vad han läste etc. Sen började han dreggla och sen gick det riktigt utför. :/
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Tycker du ska kontakta din vc så får du se vad dom säger.
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Tack för svar!
Ska ringa imorgon, googlade symtom och kom på MS.... min far dog i sviterna av det för över 20 år sen.

Ja hur fan ska man kunna sova nu då???:(
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Får väl komma med ett "lugnande" svar jag. Jag kan vara hemskt fumlig, få svårt att skriva på tangentbordet, tappar grejer, får inte tag på saker när jag ska ta dom osv, och jag är så vitt jag vet bara stressad. :D Det är ett typiskt tecken för mig när jag har en extra stressig period.
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Både jag och mamma har "fummelfingrar". Sjukt frustrerande när man sträcker sig efter ett vattenglas, tänker att man ska ta tag i det, och skithanden bara välter ut glaset. Och ännu mer arg blir jag när sambon skäller på mig för att jag är klumpig. Kan ju inte hjälpa det.

Jag har ingen diagnos annat än Raynauds (får blå händer ibland, har iofs inte heller begärt att få bli utredd), men mamma har blivit av-och-på diagnostiserad med allt möjligt, verkar som att läkarna har fastnat för SLE och artros just nu. Skit med lederna är det oavsett. Och stress kan starta ett skov.

Kontakta din läkare om du är orolig :).
 
Sv: Bör jag sluta noja...

När jag är sådär beror det alltid på att jag har en extra stressig period, ofta med mycket projektinlämningar och långa dagar i skolan, etc. Vanligtvis skriver jag snabbt och i princip felfritt på tangentbordet, men i såna perioder kan jag slänga om bokstäver eller helt enkelt glömma bort stavningen på en del ord. Tappar saker, känns ibland som om jag har stora vantar på mig som försämrar finmotoriken.

Det lugnar ner sig när jag gör det, jag tar det helt enkelt som en varningssignal att jag ska sluta stressa.

Men det utesluter ju inte att ts borde kontakta läkaren, det kan ju vara något annat också.
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Känner igen symptomen rätt väl, och jag har hela tiden utan tveksamheter skyllt det på min tumbasartros som jag har sen ett par år...

Nu efter alla diagnoser i tråden började jag fundera på om det är nåt värre?
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Tack för svar!
Ska ringa imorgon, googlade symtom och kom på MS.... min far dog i sviterna av det för över 20 år sen.

Ja hur fan ska man kunna sova nu då???:(

Då fanns inte dom medicinerna som finns idag!

Jag har MS och har haft det sedan 96 men fick min diagnos först 03. Det är helt annat nu! Så andas!!!

Det är numera ingen dödsdom att få MS. Börja med att gå till läkaren och ta det sedan som det kommer!
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Både jag och mamma har "fummelfingrar". Sjukt frustrerande när man sträcker sig efter ett vattenglas, tänker att man ska ta tag i det, och skithanden bara välter ut glaset. Och ännu mer arg blir jag när sambon skäller på mig för att jag är klumpig. Kan ju inte hjälpa det.

Sånt har ofta ha samband med synen. Nån liten buckla eller imperfektion i ögat som gör att hjärnan lätt råkar ta felaktiga beslut när det ska gå snabbt och den glömmer att kompensera för det lilla felet. Och ju närmare saker står desto mer fel är det risk att det blir.

Jag är löjligt klumpig vissa dagar. För min del är det stress. Hjärnan är överbelastad och glömmer komma ihåg saker man gör/känner av per automatik. Exempelvis kan jag få svårt att dricka ur glas eftersom jag inte automatiskt reglerar hur jag ska vinkla glaset om jag inte aktivt tänker på det (= jag häller för mycket och spiller en massa eller jag häller för lite och sörplar plötsligt i mig lite luft och sätter då lätt i halsen)... :o
 
Sv: Bör jag sluta noja...

När jag blir för stressad (jobb, sjukdom, livet i allmänhet) så är ett av mina första symtom att jag tappar saker. Sen tappar jag även ord. Jag har lärt mig att det innebär att jag måste sakta ner och lyssna på kroppen.
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Sånt har ofta ha samband med synen. Nån liten buckla eller imperfektion i ögat som gör att hjärnan lätt råkar ta felaktiga beslut när det ska gå snabbt och den glömmer att kompensera för det lilla felet. Och ju närmare saker står desto mer fel är det risk att det blir.

Jag är löjligt klumpig vissa dagar. För min del är det stress. Hjärnan är överbelastad och glömmer komma ihåg saker man gör/känner av per automatik. Exempelvis kan jag få svårt att dricka ur glas eftersom jag inte automatiskt reglerar hur jag ska vinkla glaset om jag inte aktivt tänker på det (= jag häller för mycket och spiller en massa eller jag häller för lite och sörplar plötsligt i mig lite luft och sätter då lätt i halsen)... :o

Ja, jag har ju ett brytningsfel och mår lätt dåligt av stress. Känner även igen det där med att vinkla glaset alldeles för mycket =/. Blött blir det...
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Säger som de andra- det är exakt så jag reagerar på stress. Jag kan darra/skaka så mycket att jag inte kan hålla i en tekopp och kan ha svårt att när jag äter "träffa rätt" med gaffeln in i munnen..
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Det där är ett PMS-symtom för mig! Kan bli TOKIG på mig själv när jag tappar saker, spiller ut grejer, fumlar, etc etc etc....
 
Sv: Bör jag sluta noja...

Har inte ringt än, är helt däckad av en förkylning som dragit ut på lidandet så jag har sjukskrivit mej själv och känner att trots att jag är sjuk så är jag inte lika fumlig då jag inte har "alla måsten".

Så stress är nog nära till hands om jag ska självdiagnosera mej.
Men så fort jag är kry så SKA jag ringa och boka tid för jag tror inte riktigt på att man ska gissa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp