Sv: Boots!

Aha... förliten "hylla".. ja kanske.... är fortfarande lite inne på att det sitter för tajt om skon att det är därför han flyttar på sig när min fot rör sig och jag går om kring i skorna. :D
Har ännu inte lyckats bända ut dem... är ju vääääldigt hårda dem här... :smirk:

Vi får se.. skall nog klura ut detta.

Två par boots (ett par nästan lika som Black visade fast med svart sola) kosta mig ca 520:- i frakt. och tog 3½ veckor. Man kan betala för snabbare frakt om man vill. Har inte betalt någon tull. Troligen att dem fraktat som två olika koli.

gjode en ooops!

Senast ändrad av en moderator:

Oj! förlåt jag trode att dem var för stor. Ahh....Då blir det svårt att har dem kvar i samma plats. Då åker dem upp till en tunnare del av hälen kanske? Eller dem vill åker bakåt, så spänner man så hårt det gå att hålla dem i plats?

Jag har nu varit in på den sidan du pm:ade mig om och jösses vad många boots...
Hittade dom här som jag tyckte var jättefina:

C__Documents_and_Settings_egraham_Desktop_AC555-D.jpg

Vad är det för märke på dom bootsen du köpte?
Dom här är av märket "Acme".
Är nämligen lite intresserad av hur kvaliteten verkar vara för det lutar nog åt att jag beställer dom...

Tack för tipset om sidan !
:p

Lacers är Ariat och sen dem andra är Durango. Min tanke var att lacers skulle vara till halter klasser, att jag har beige på mig. Men dem är så bekväm att jag tror att jag har ändrat mig och skulle ta dem till vardag eller ta ett andra par till.

Kan man förklara så här mån tro...

Sporren (oavsett hur hårt jag spänner remmarna) så "stegrar" sig sporren och åker sen bakåt.

men just där man sätter fast remmarna där åker spporren upp mot benet, dem stegrar sig. Och själva sporren, vid trissan, åker nedåt och sen backar den bak lite och blir hängades.. helt mongo. :smirk:

Athina skrev:
Ni som har rediga boots, hur dana har ni? Kul med bilder!

Man ser inte mycket av mina boots men en rolig bild är det iaf.. Bootsen är Sendra Tombstone med Arcadi klack.

chaps_boots.jpg

Då är dem försmal :cry: . Du Kan ta mått på dem och ser om du kan bytta mot ett annnat par vid affären eller på bukes. Väldigt tveksamt att du lyckes böjer ut dem så dem passar bra, men det kan hända! Kan du inte skicka en bild på dem?

Detta är mitt senaste par som jag ännu inte hunnit prova, men dem tror jag sitter bra.

10191.jpg

Och sen kommer vi då till dem här; ja det är inte riktigt sådan gravyr på, men annars är det likadan. Och det är en dam sporre.
När jag köpte dem så tyckte jag dem vara lite lösa på skon, så då klämde jag åt dem så att dem sat hårt om skon, skulle väl kanske ha provridit i dem först... Bra att vara efter-klok :D
21098.jpg

Förresten är det någon som kan svara på vad detta är för storlekar???
Satt och kollade på nya boots på en amerikansk sida och fattar noll...

07 D
07½ D
08 D
08½ D
(...)

07 EE
07½ EE
08 EE
08½ EE

:confused:

Dem som slutar med D är för dam.

07 D=36
07½ D =37
08 D =38
08½ D =39

Dem som slutar med E eller EE är herr

07 EE = 39
07½ EE =40
08 EE = 41
08½ EE = 42

öhm... ok. För just dem bootsen jag kollade på låg under herr boots. det var därför jag frågade. Men när jag kollar på vilka andra dam boots som helst då står det "07 B"

Det var därför jag blev så fundersam.. :confused:

Jag kan inte komihåg vad dem betyder men, ja, dam kan också slutar med B.

När det gäller western boots, Herr är bredare över tårna och lite längre bak ( jag kan inte den svenska namn) "the balls of your feet" än dam storlekar. Dem är också lite bredare på den front delen av fot leden :confused: (var foten och småben möter) än dam storlekar. Men när du provar ett par skin boots dem ska sitter lite "tight", efter en stund så sträka dem ut.

Om du ska beställa från usa och du t ex har 39 och ibland 40. jag alltid ta 40 för att om dem blir lite för stor man kan har lite tjockare strumpar på. Men om du alltid har 39 spela igen roll vad du ta på skor ta en 39. (till exampel). Det bruka stämma med dem bättre kvalitet boots.

Om du undrar, jag har sålt skor förut.....

ursäkta för min svengliska :o

Det som CaliforniaSwed talar om är lästbredden. Den spänner från A-E med tillägg för extra breda fötter EE-EEE. Har man normalvidd på foten brukar D passa, både herr och dam. Själv har jag en normalbred nordeuropeisk herrfot (ca: stl. 43) och beställer alltid storlek 10D när jag beställer från USA. E-EEE är BREDA skor!!

Ja, men Dem som jag har just fått hem är storlek 8.5M och 9.0B Var kommer M i detta då? :confused:

Jag hänger med att B och D är norm men inte M.

Fan, Jag ringer och frågar :idea:

:banana:

Alrighty Then!!! Sorry Athina jag hade fel. Märkt det så fort Barsebäcks Z'Ore sa det. :o D är för Herr. Börja blir gammalt tror jag.

Nu har jag ringt en boot företag i usa och dem sa:

A =smålbred Dam
B och M = Normal(medium)bred Dam
C =storbred Dam

D Och M=normalbred Herr
E =Stortbred Herr

Sen lägga ett bokstav extra om du behöver mer bred t ex EE och så vidare. Samma för Dam då blir det CC...

jahaja...
Det var ju bra att få det uträtt... lite synd bara att dem inte gör bootsen i dam size. För det är bara snygg herr boots jag hittar... :cry:

CaliforniaSwed skrev:
Ja, men Dem som jag har just fått hem är storlek 8.5M och 9.0B Var kommer M i detta då?
Jag hänger med att B och D är norm men inte M.

I USA använder man två system, dels det vi har diskuterat här AAA-EEE där A = smal och E = bred läst. Men man använder även systemet N - WW där N = Narrow, M = Medium, W = Wide, WW = Extra Wide.

A bit confusing.. right?

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 929
Senast: Seabaz
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
477
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka