Sv: Boots!

Tycker att det är lite tråkigt att (nästan) alla måste kritisera!

Vem betämmer egentligen vad som får definieras som westernboots!?

Till dom som tycker att mina boots är av "bikermodell", varför har ett skoföretag som har varit i branchen i 60 år inte satt bootsen under "biker" då? Ska inte dom om nån få definiera vad som är westernboots?

Det finns tusen tals olika boots. Och man kan rida i vilken sorts skor som helst, även sandalar (inte rekommenderat). Men man ska välje boots efter ditt behov. Det finns arbetsboots, rid boots, show boots, walking boots, dans boots, mm.

Spårarna ska sitta på en kant på klacken så att dem inte åka up eller ner för mycket när du använder dem. Sporrarna kommer också i olika storlek för herr och dam. Inte alla anväder sporrar så dem behöver inte en kant för den del. så kan det finns t ex roper boots med eller utan kant, men ser lika ut.

Athina, kanske det är sporrarna som ska byttas. Har du kollat att du inte har herr sporrar om dem är för stor? Du kan böja dem lite inåt men om dem är för stor längst bak på hälen, då hjälpa det inte så mycket.

Jag själv beställa från usa över internet. Man har en större ut bud än här i sverige. och ofta är lite billigare. T ex om man skulle söker internet för ordarna BOOT och BARN ni kanske hitta nåt som kan passa er och sporrarna :)

fnillson skrev:
Tycker att det är lite tråkigt att (nästan) alla måste kritisera!

Vem betämmer egentligen vad som får definieras som westernboots!?

Till dom som tycker att mina boots är av "bikermodell", varför har ett skoföretag som har varit i branchen i 60 år inte satt bootsen under "biker" då? Ska inte dom om nån få definiera vad som är westernboots?

Dina boots är, vad ska man saga...av den "typist" biker modelen. SJÄLVKLART skulle du kunne rida i dem där. Men när man kommer lite högre up i tävlingar så kan andra titta ner på dem (synd). pga att dem är inte "typist" western boots. Företaget som har tillverkat dem säkert göra massa olika stiler till biker folk och western folk.

Så länge dem passar och dina föter mår bra.....
More power to ya! :banana:

Jag har köpt två par sporrar (köpte precis ett par till bara för att kollaom det var någon skillnad) och båda är DAM size.
Men jag har väl för smala skor då.... :(

Jag sätter /lägger sporren på kanten.. ja sömen på skon, sömen som fäster sulan men själva skon liksom (ni fattar säkert vad jag menar), det är väl den ni menar som "Kant/hylla", eller?

Aja... dom sitter iaf skit dåligt... är det för att dem sitter för hårt som dem backar av skon och sen blir hängandes som ett störande klirrande objekt?

Jag skall pröva att bända ut dem lite ikväll, se om dem sitter bättre då. För gejen är ju den att det är ju inte bara när jag rider som dem inte sitter på klokt, det är även när jag knallar runt med dem..

Dem sitter ju så pass hårt där fram där man fäster remmarna att det känns om foten i skon, så jag prövar med att bända ut dem.. kan ju inte bli annat än värre... :smirk:

fnillson skrev:

Bootsen du har köpt är en typ av westernboots, inte tu tal om det.. Men i det här specifika fallet är det nog så att den typiska användargruppen av idag, (amerikanska bikers) har givit namnet åt stilen på bootsen. Jag har också sett att modellen i vissa sammanhang kallas för Hillbilly-boots.

Skit samma egentligen, snygga är dom! :)

Satt och kollade på sånna som du har, vill me ha sånna, med trubbig tå, snyggt.
Grejen var den att där jag hittade dem, där kostade dem 1600-1900kr oavsett stl.
Men på ett annat ställe hade dem bara i herr stl. och då kostade dem 1150kr. :eek:
Fusk.. varför skall killarna ha det så jäkla lätt här i världen... :smirk:

Nu är okunnigheten i full blom. Westernboots finns det hur mycket som helst, det betyder inte att de är gjorda för ridning. Vill man ha boots för ridning så måsten man söka ranch, ropers, crepesoles mm. Dvs boots gjorda för ridning. Man kan självklart rida i vadsomhelst, herregud du kan ju rida i sockeplast om du så önskar. Men vill man ha boots för ridning så är det inte bikerboots.

Bootsen du har köpt är en typ av westernboots, inte tu tal om det..
Skit samma egentligen, snygga är dom!

tack!! :D :bump:

Men när man kommer lite högre up i tävlingar så kan andra titta ner på dem (synd). pga att dem är inte "typist" western boots.

Väldigt synd skulle jag vilja säga!!! :mad: Tycker att det verkar larvigt, dessutom så ser man ju inte "ornamentet" under jeansen. Jag kan hålla med om att skaftet inte är jättetypiskt för westernboots, dom flesta westernboots ser ju mera ut som Lizans boots upptill. Men vad spelar det för roll, skaften syns ju inte heller! :D

Athina, jag PM:ar dig sidan jag köpte dom på.

"Okunnigheten i fullblom" Alltså vad fan har det med saken att göra, inte förstått det ännu att vi skiter i om vi rider med "blåa-sockiplast" eller inte, bara det är snyggt, bekvämt och funktionellt dugliga..

Jag rider western för min skull, för nöjets skull, jag vill inte tävla!
Hade jag velat tävla eller visa upp min korrekta och RIKTIGA klädsel och utrustning (stövlar skor och gud vet vad), ja då hade jag aldrig lagt av med dressyren.

VILL jag ha skor eller bots för ridning, ja då fungerar mer eller mindre vad som helst. Säg heldre ; "så är det inte sockiplast" i stället för bikerboots.

Men vill man ha boots för ridning så är det inte bikerboots.

Hmmm.. det där blev man inte ett dugg klokare av.. vill du vara snäll och vidareutveckla ditt svar, tack. Om vi nu, som t.ex. jag, inte använder sporrar, varför bör man, istället för ett par "bikerboots", använda ranch, ropers, crepesoles mm..?.

Nu lägger vi ner det här och i stället glädjer oss åt att smaken är som baken, delad...
Huvudsaken är väl att vi alla har något på fötterna att rida i som vi är nöjda med, eller...?!
:eek:

Äsch! Dom är skitsnygga! Och tycker du att dom går bra att rida i så är det det som räknas! Själv rider jag i mina vinterkängor (vanligt timberlandkängor) för att jag har tappat bort mina ridskor :o
Men dom är jättesköna att rida i och glider inte genom stigbygeln som tygskorna utan klack gjorde :cool:

Black skrev:
Nu lägger vi ner det här och i stället glädjer oss åt att smaken är som baken, delad...

Ja, smaken är som RÖVEN - den är "klöven" (kluven :rofl: ) som man säger.. eh.. jag säger :rofl:

Vad tycker ni om dessa boots?

boots727.jpg

Athina skrev:
"Okunnigheten i fullblom" Alltså vad fan har det med saken att göra, inte förstått det ännu att vi skiter i om vi rider med "blåa-sockiplast" eller inte, bara det är snyggt, bekvämt och funktionellt dugliga..
Det är vad jag har försökt att säga. Vem bry vad man har på foter. Jag har ridat barfota och i "tennis skor", eller är dem BARA för tennis??? :o :confused:

Jag trode tråden äntligen var på Athinas pass form med sporra och hennes boots.

Det kan var så liten att den så kallade kanten/hylla på dina boots är för kort. Jag har haft samma problem. Satt mina sporrar på ett annat par boots med lite mer "Kant" så gick det bättre. har en bild men lyckade inte får in det på tråden. Lycka till med det i framtiden!

Senast ändrad av en moderator:

Dem var fina!

Jag har just fått hem dem här igår.

C__Documents_and_Settings_egraham.BBDOMAIN_Desktop_17920-D.jpg

Dom var fina, vart har du köpt dom?
Just ja, man kanske inte får säga det högt här men du får gärna pm:a mig.

ny på det här har försökt att lösa ut det men jag är lite trög :o ...vad är en PM?

Du klickar på ex mitt användarnamn, "Black" och vidare till privat meddelande, tror jag att det var...
Hoppas det funkar...

Snygga lacers, CaliforniaSwed!
Lite nyfikna frågor: Vad fick du ge i frakt? Gav du nått för tull/moms, eller ingick det? Och hur lång tid tog frakten?

/T

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 929
Senast: Seabaz
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
477
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka