A

Athina

Ni som har rediga boots, hur dana har ni? Kul med bilder! :bump:

Jo och en fråga till.... öhm.. hur (om ni nu använder några) eller vart sätter i sporrarna... nere på klacken eller åvanför??

Sv: Boots!

Jag köpe nyligen ett par sånna här:

203.gif

dom var lite för små, så jag fick tipset att hälla vatten i dom i ca tio minuter och sen gå i dom tills dom torkat, så jag gjorde det och nu är dom ganska sköna ;)

Jag satte sporrarna precis ovanför klacken och drog åt så jag nästan fick blodstopp, då satt dom ett helt ridpass! :D Tycker annars att det är jättesvårt att få dom att sitta bra.

Måste tyvärr svara fnillson att dom boots du köpt passar för motorcykelåkning ej för westernridning.

Då måste jag bara få vara nyfiken och fråga vad skillnaden är, i utförande och funktion mellan såna boots och western-boots?
Och är det någon som vet hur ett par riktigt bra western-boots ska se ut? Är det olika boots för olika grenar?
Har inte hållit på så länge med western och sånt är ju faktiskt rätt bra att veta eftersom boots inte är det billigaste man köper direkt...
Rider just nu i mina EasyRider skor men drömmer om ett par boots :D

Jag vet hur motorcykelboots ser ut! Mina heter Kentucky Western Boots. Det är alltså en sorts westernboots! Dom kanske är lite annorlunda, men det är westernboots!

Så det så! :D

kenneth skrev:
Måste tyvärr svara fnillson att dom boots du köpt passar för motorcykelåkning ej för westernridning.

Det är förvisso bikerboots fnillson har köpt, men varför i hela världen skulle man inte kunna rida western med dem..?.

Fnillson,

Den typ av boots du har köpt kallas för Bikerboots och används traditionellt av de som kör Harley-Davidson motorcyklar. Inget fel i att du har köpt dem för ridning, de är bara en av flera varianter av westernboots..

"Passar ej för westernridning"???
Har ridit i liknande boots (Biker boots) i massor med år och det går hur bra som helst så din kommentar saknar all förankring i verkligheten, (troligen bara ett sätt att göra dej märkvärdig, Kenneth!)
Det enda som man kan ha emot dessa boots är de ornament som man satt på, men detta går att ta bort med hjälp av en vass kniv på två röda minuter.

"Så här ser ridboots ut" ?
Rättelse: Så här kan ridboots se ut! Det man kan ha synpunkter på är den låga klacken.

Ok, jag ändrar mig:
Så här KAN boots se ut !
Bättre så, eller...?
Vad är det för fel på den "låga" klacken, det är roper boots och för det mesta har roper boots sådan klack.
:eek:

Varför du har svårt att få dina sporrar att sitta bra är förmodligen för att det inte finns någon "sporrhylla" på dom bootsen.
Dom flesta "ridboots" har en liten hylla som sporren ligger bra på.

Jo jag tycker det är jätte svårt att få dom att sitta på ordentligt, vet inte om man skall klämma till dem så dem sitter tajt eller om man skall bända ut dem..
dem tenderar alltid att "backa" av skorna trotts att jag spänner åt dem hårt... :confused:

Jag har en sporrhylla på mina låga boots jag har nu, men dem sitter fan inte på för det...
Men alla andras verkar göra det... :cry:

Många har sina nere på runt klacken liksom... är det typ meningen att man skall det?

Sporrarna skall sitta precis ovanför klacken, och helst ska bottsen vara försedda med sporrhylla

Jag håller inte på med western, men har ett par boots ändå. Var inne i en westernaffär i USA och skulle egentligen inte alls köpa boots (skulle kika på lite "presentartiklar" då dom har ett himla härligt utbud på hästiga sådana), men såg dom här och föll pladask! :love: så mitt besök i den affären blev LITE dyrare än tänkt! :D

boots2.jpg

boots3.jpg

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 929
Senast: Seabaz
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
477
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka