Z

zana

Min totta stryker sig nedanför kotan! det hjälper inget med strykkappor, så nu har jag börjat med boots också. Jag köpte ett par i neopren efterssom jag har hört att hästarna så lätt får ska av de i plast/gummi. Men nu har hon börjat trmpa sönder dom jag har, så jag antar att jag måste köpa nya... men vilka? vilka tycker ni är bäst? erfarenheter tack!

Globus har bra boots i neoprene. Mina har hållit jättebra, använder dom när jag tränar och tävlar fälttävlan! :bow:

boots är verkligen förbrukningsvaror! så investera hellre i ett par rediga än alla halvtaskiga neopren grejer! man måste ju ofta tvätta dom varje dag och då e d ju inte konstigt att kardborren till slut inte funkar! ( typ efter 5veckor...) :smirk:

den pollen jag var medryttare på som verkligen var beroende av boots gjorde ju stora hål i alla, som d logiskt nog blir på mjuka material när en järnsko kommer farande... :crazy:

tror att såna här läder "isisboots" är att föredra
110boot.jpg

finns på exempelvis på lillhastenistav.se

skulle köpa såna eller klapperboots. :)

lycka till!

mvh camilla

Kanske en kotring skulle hjälpa? Det beror förstås på exakt var hoven slår i någonstans.
Kotring är en kraftig gummiring som spänns rätt löst runt karleden och gör att den hoven som kommer farande tar i kotringen istället för att slå i hästen.

Har islandshäst, som förut klivit av sig skor osv. Och visst hjälper boots - men man skall vara medveten om att det är ett sätt att ta bort symptomen. Oftast finns en orsak till att hästen går som den gör, och för att permanent bli av med problemet krävs en annan lösning.

I vårt fall var det muskling och balans som varit avgörande. Alltså träning, och på vägen dit vara noga att rida gångarterna i rätt tempo.

:bow: precis! morsans isis börjar slå i när han e trött, d gjorde han speciellt mkt under "uppbyggnad". :smirk:

får se vila det blir, ska till strömsholm i helgen och tänkte fynda!

och begle

Ja, det är när fötterna har växt i några veckor efter skoning som hon börjar slå sig! Jag ska prata med hovslagaren nästa gång han kommer

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 801
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 349
Senast: Acto
·
Fritid Pojkvännen fyller snart år och jag tänkte köpa ett par nya gummistövlar i present till honom, dom gamla han har är 10+ år och har...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: Ramona
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar