Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan hundar äta bönor? Hur pass nyttigt är det för dem?
Jag har nämligen frysen full med bönor och ska flytta 6 timmar bort om 2 veckor. Det är ju synd att kasta dem. Det skulle kännas lite bättre om hundarna kunde äta upp dem!
Om det är egen frys: Isolera extra med tidningspapper och låt de ligga kvar. Annars hyr/lånar du ett antal frigolitlådor från någon affär. Och nej, hundar tar ingen skada av att äta bönor, men precis som människan blir de gasiga och kommer lukta illa under tiden de äter dem.
Jag har ingen större lust att skicka tillbaks lådor och sådant så tyvärr är det ingen lösning.
Gasig av bönor? Det har jag nog aldrig blivit... Däremot de få ggr jag äter kött
Hm, konstigt, de fick kikärtor häromdagen, typ 1 dl var (hundarna väger 6 kilo st) och det blev ingen gas av det.Baljväxter är bland det svåraste för en hund att bryta ner, så ger du hunden så finns risk för stor gasexplosion
Kikärtor har ganska lite med bönor att göra, förutom att de tillagas på liknande sätt.Hm, konstigt, de fick kikärtor häromdagen, typ 1 dl var (hundarna väger 6 kilo st) och det blev ingen gas av det.
Vi får se hur jag gör.
Det är relevant att vi hyr ett släp "hämta här, lämna där" och måste prioritera att lasta ur släpet först när vi kommer fram.
Vi hämtar släpet på kvällen innan, sedan åker vi hemifrån 07:30, båten går 11:20 och tar 3 timmar och sen 15 min till nya hemmet.
Så jag har nog ingen större lust att packa massor på morgonen, mer än hästarna och hundarna då
Hade nog hellre gett bort dom till en människa frälsningsarmen eller något ställe som lagar soppor och grytluncher vill säkert ha torrvaror
Jaha okej :/Torrvaror? Dessa är inte torra utan kokade.
Och dessutom blev de inte så bra. Mitt första försök....