Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
bara för tydlighetens skull
Jag HAR ingen agenda att ligga i toppen av inläggsstatistiken. jag är precis likadan IRL, som jag är i lekarna- snabb till tanke- snabb till handling ( de som träffat mig kan intyga detta )
och tror @Paddington lyckats samla det hela i ett enkelt uttryck- jag har svårt att låta bli att kommentera / svara på allt
Jag får skylla mig själv som erkände ett ändrat inlägg, om det verkar misstänkt..... ffa som det inte ens är fångat med citat.....
Det är ungefär min sammanfattning också av gårdagen Inte mycket att ta fasta på där.God förmiddag, har hittat hit och även kikat på den roll jag har fått .
Det mest spännande som hänt under gårdagen verkar vara att @LenaH kapade(?) @Snurrfians nick och att Snurrfian verkar ha tappat bort en timme eller två . Det här säger inte mig ett skvatt om leken men fick mig att le lite...
Tack för svar!Precis som du skriver så kommer alla döda få lägga meddelanden och så kottar jag vilket mediet kommer få
Jag är tyvärr ingen stayer på den fronten... Jag är bara understimulerad just ikväll och behöver hålla tankarna borta. Förhoppningsvis går det över så jag kan återgå till min vanliga laidback-stil.
Det beror ju på vilka som dödas, så länge det bara är goda som är döda, torde det vara enkelt för mediumet att räkna ut om meddelandet är "äkta" i det som skrivs, men så fort någon ond dör så kommer det genast att bli besvärligare....För alla döda får ju lägga meddelanden som det lottas emellan, enligt vad jag förstått.Hm, så då vet alltså inte mediet om det får från en god som vill hjälpa eller en ond som vill luras? Om det är både onda och goda som dött. Skrämmande...
Är det värt att notera att man har många inlägg? Man kanske bara är på hugget (höhö) och vill föra fram leken?
Edit: Lillan är betydligt bättre idag och ute är det strålande sol (efter den här sommaren började jag undra om vi ens hade den kvar) så datortiden blir nog lidande under dagen, men ikväll ska jag väl kunna slänga in några rader
Det beror ju på vilka som dödas, så länge det bara är goda som är döda, torde det vara enkelt för mediumet att räkna ut om meddelandet är "äkta" i det som skrivs, men så fort någon ond dör så kommer det genast att bli besvärligare....För alla döda får ju lägga meddelanden som det lottas emellan, enligt vad jag förstått.
Jag har frågat LL om hur dessa meddelanden får se ut, tyckte inte det framkom i beskrivningen av rollen
Jag har vaknat på fel sida idag, ungar som var och sprang på gräsmattan utanför fönstret och "retade" grannens hund så han skällde samtidigt som de skrek och fnittrade. Jag blir ganska så sur när jag inte får vakna som jag vill och råkade kanske ställa mig i fönstret och skrika åt dom att de skulle gå hem och leka istället för på min gräsmatta har de inget att göra.
Nåja, nu ska jag dricka kaffe och kolla igenom leken. Men det ser inte ut att ha hänt så mycket sen jag gick och la mig..Q kanske sov tidigt?
Vill minnas en lek där jag tänkt ut det sååå smart vad den första lynchade goda skulle säga till mediet. Jag var då spökväckare och väckte den första lynchade. Men givetvis var den lynchade lite för ivrig att skicka iväg meddelandet, så det var redan levererat när den goda blev uppväckt.
Jag somnade hyfsat tidigt igår - jaJag har vaknat på fel sida idag, ungar som var och sprang på gräsmattan utanför fönstret och "retade" grannens hund så han skällde samtidigt som de skrek och fnittrade. Jag blir ganska så sur när jag inte får vakna som jag vill och råkade kanske ställa mig i fönstret och skrika åt dom att de skulle gå hem och leka istället för på min gräsmatta har de inget att göra.
Nåja, nu ska jag dricka kaffe och kolla igenom leken. Men det ser inte ut att ha hänt så mycket sen jag gick och la mig..Q kanske sov tidigt?
Den minns jag med! Gud va roligt vi hade!För att förtydliga även mig då, jag tycker inte att det är misstänkt att du har många inlägg. Alls. Har spelat tillräckligt många lekar med dig för att veta att det är din stil Däremot har jag ibland lite roligt åt det
(Kommer ihåg en lya som hade typ lika många inlägg som speltråden? )
ok börjat läsa in mig ordentligt på rolllistan
vad det gäller borgmästaren så funderar jag över denna raden i beskrivningen:
"När borgmästaren ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a LL och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna vill jag skona henne”. Detta kan alltså bara ske en gång"
Antar att det är att stoppa lynchen den bara kan göra en gång eller innebär det att den bara kan pm:a om att den vill stoppa lynch en gång, oavsett om det behövs? tex att den den ville rädda inte får majoriteten av rösterna?
Njaa, jag tolkar det som att det är en sak -borgmästaren stoppar lynchen för att skona en deltagare.Funderar också lite på det där, är det två olika saker? Alltså ena gången kan borgmästaren stoppa en lynch helt, en annan gång skona den som verkar få flest röster? Eller är jag helt ute och cyklar?