BONES (ulvlek)

Är det värt att notera att man har många inlägg? Man kanske bara är på hugget (höhö) :D och vill föra fram leken?

Edit: Lillan är betydligt bättre idag och ute är det strålande sol (efter den här sommaren började jag undra om vi ens hade den kvar) så datortiden blir nog lidande under dagen, men ikväll ska jag väl kunna slänga in några rader :)

God förmiddag, har hittat hit och även kikat på den roll jag har fått :).

Det mest spännande som hänt under gårdagen verkar vara att @LenaH kapade(?) @Snurrfians nick O_o:nailbiting: och att Snurrfian verkar ha tappat bort en timme eller två :confused::angel::D. Det här säger inte mig ett skvatt om leken men fick mig att le lite... :rofl:

bara för tydlighetens skull
Jag HAR ingen agenda att ligga i toppen av inläggsstatistiken. jag är precis likadan IRL, som jag är i lekarna- snabb till tanke- snabb till handling ( de som träffat mig kan intyga detta:p )
och tror @Paddington lyckats samla det hela i ett enkelt uttryck- jag har svårt att låta bli att kommentera / svara på allt:o
Jag får skylla mig själv som erkände ett ändrat inlägg, om det verkar misstänkt..... ffa som det inte ens är fångat med citat.....

För att förtydliga även mig då, jag tycker inte att det är misstänkt att du har många inlägg. Alls. Har spelat tillräckligt många lekar med dig för att veta att det är din stil ;) Däremot har jag ibland lite roligt åt det :p
(Kommer ihåg en lya som hade typ lika många inlägg som speltråden? :rofl: )

God förmiddag, har hittat hit och även kikat på den roll jag har fått :).

Det mest spännande som hänt under gårdagen verkar vara att @LenaH kapade(?) @Snurrfians nick O_o:nailbiting: och att Snurrfian verkar ha tappat bort en timme eller två :confused::angel::D. Det här säger inte mig ett skvatt om leken men fick mig att le lite... :rofl:
Det är ungefär min sammanfattning också av gårdagen :) Inte mycket att ta fasta på där.

Precis som du skriver så kommer alla döda få lägga meddelanden och så kottar jag vilket mediet kommer få
Tack för svar!

Hm, så då vet alltså inte mediet om det får från en god som vill hjälpa eller en ond som vill luras? :nailbiting: Om det är både onda och goda som dött. Skrämmande...
Och ganska försvagande för den rollen mot vad jag först tänkte mig. Tror jag blandade ihop den och spökväckaren lite igårkväll. Den här rollen har jag ju spelat med förut nån gång.

ok börjat läsa in mig ordentligt på rolllistan

Goda roller
Medium
Ängel
Tvillingar
Borgmästare
Siarlärling
Bybo(r)

onda roller
Psykopat (känner till lyan, lyan känner till psykopaten)
Ond spion (känner inte till lyan, lyan känner inte till onda spionen)
Ulv(ar)

Ok lite frågor/ konstateranden

Det finns ingen spion /spioninfo alls för goda sidan , förutom de rader som mediumet eventuellt får

@TeamLundVer Får man skriva vad som helst sas till mediumet? Eller finns det begränsningar vad det gäller antal ord, skriva namn, roller etc. Och alla döda, det innebär, antar jag?, att även onda som lynchas/ käkas får lämna meddelanden?

Frånvaron av en god spion kan medföra visst huvudbry för ängeln, vem den ska skydda första natten, iom att den onda spionen får spioninfo varje natt.

Siarlärlingen får sia varannan natt- med start efter DL1 eller efter DL2?

vad det gäller borgmästaren så funderar jag över denna raden i beskrivningen:
"När borgmästaren ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a LL och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna vill jag skona henne”. Detta kan alltså bara ske en gång"
Antar att det är att stoppa lynchen den bara kan göra en gång eller innebär det att den bara kan pm:a om att den vill stoppa lynch en gång, oavsett om det behövs? tex att den den ville rädda inte får majoriteten av rösterna?

Psykopaten bör ingå i lyan, eller? Lyan och psykopaten känner ju till varandra enligt svaret till Habinas fråga. räknas alltså psykopaten som ulv?
Iom vinstvillkoret så vill jag ha koll på vilka som räknas som ulvar
"*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla ulvar är döda."

Hm, så då vet alltså inte mediet om det får från en god som vill hjälpa eller en ond som vill luras? :nailbiting: Om det är både onda och goda som dött. Skrämmande...
Det beror ju på vilka som dödas, så länge det bara är goda som är döda, torde det vara enkelt för mediumet att räkna ut om meddelandet är "äkta" i det som skrivs, men så fort någon ond dör så kommer det genast att bli besvärligare....För alla döda får ju lägga meddelanden som det lottas emellan, enligt vad jag förstått.
Jag har frågat LL om hur dessa meddelanden får se ut, tyckte inte det framkom i beskrivningen av rollen

Jajuste, min aktivitet kommer idag vara av de lägre slaget - jag ska hjälpa dottern som ska flytta in i vår stuga och sen ska vi ha familjemiddag.

Är det värt att notera att man har många inlägg? Man kanske bara är på hugget (höhö) :D och vill föra fram leken?

Edit: Lillan är betydligt bättre idag och ute är det strålande sol (efter den här sommaren började jag undra om vi ens hade den kvar) så datortiden blir nog lidande under dagen, men ikväll ska jag väl kunna slänga in några rader :)

Jag bryr mig aldrig i antal inlägg. Det är för mig viktigare med substans och att de för leken framåt. Men såhär i början av leken blir det ju mycket OT och rolldiskussioner. :)

Jag har vaknat på fel sida idag, ungar som var och sprang på gräsmattan utanför fönstret och "retade" grannens hund så han skällde samtidigt som de skrek och fnittrade. Jag blir ganska så sur när jag inte får vakna som jag vill :angel: och råkade kanske ställa mig i fönstret och skrika åt dom att de skulle gå hem och leka istället för på min gräsmatta har de inget att göra. :rage:
Nåja, nu ska jag dricka kaffe och kolla igenom leken. Men det ser inte ut att ha hänt så mycket sen jag gick och la mig..Q kanske sov tidigt? :angel: :bump:

Det beror ju på vilka som dödas, så länge det bara är goda som är döda, torde det vara enkelt för mediumet att räkna ut om meddelandet är "äkta" i det som skrivs, men så fort någon ond dör så kommer det genast att bli besvärligare....För alla döda får ju lägga meddelanden som det lottas emellan, enligt vad jag förstått.
Jag har frågat LL om hur dessa meddelanden får se ut, tyckte inte det framkom i beskrivningen av rollen

Vill minnas en lek där jag tänkt ut det sååå smart vad den första lynchade goda skulle säga till mediet. Jag var då spökväckare och väckte den första lynchade. Men givetvis var den lynchade lite för ivrig att skicka iväg meddelandet, så det var redan levererat när den goda blev uppväckt. ;)

Jag har vaknat på fel sida idag, ungar som var och sprang på gräsmattan utanför fönstret och "retade" grannens hund så han skällde samtidigt som de skrek och fnittrade. Jag blir ganska så sur när jag inte får vakna som jag vill :angel: och råkade kanske ställa mig i fönstret och skrika åt dom att de skulle gå hem och leka istället för på min gräsmatta har de inget att göra. :rage:
Nåja, nu ska jag dricka kaffe och kolla igenom leken. Men det ser inte ut att ha hänt så mycket sen jag gick och la mig..Q kanske sov tidigt? :angel: :bump:

:rage: Sådant där gör mig vansinnig! Min sömn (och ffa när jag vaknar) är helig för mig. Du får sova tupplur idag. ;)

Vill minnas en lek där jag tänkt ut det sååå smart vad den första lynchade goda skulle säga till mediet. Jag var då spökväckare och väckte den första lynchade. Men givetvis var den lynchade lite för ivrig att skicka iväg meddelandet, så det var redan levererat när den goda blev uppväckt. ;)
:D:o
Ja jag kommer ihåg det med
:angel:

Jag somnade hyfsat tidigt igår - ja :p

ok börjat läsa in mig ordentligt på rolllistan

vad det gäller borgmästaren så funderar jag över denna raden i beskrivningen:
"När borgmästaren ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a LL och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna vill jag skona henne”. Detta kan alltså bara ske en gång"
Antar att det är att stoppa lynchen den bara kan göra en gång eller innebär det att den bara kan pm:a om att den vill stoppa lynch en gång, oavsett om det behövs? tex att den den ville rädda inte får majoriteten av rösterna?

Funderar också lite på det där, är det två olika saker? Alltså ena gången kan borgmästaren stoppa en lynch helt, en annan gång skona den som verkar få flest röster? Eller är jag helt ute och cyklar? :crazy:

Funderar också lite på det där, är det två olika saker? Alltså ena gången kan borgmästaren stoppa en lynch helt, en annan gång skona den som verkar få flest röster? Eller är jag helt ute och cyklar? :crazy:
Njaa, jag tolkar det som att det är en sak -borgmästaren stoppar lynchen för att skona en deltagare.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
31 454
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar