Bondkatts -tråden

Sv: Bondkatts -tråden

Bra idé med en bondkattstråd! Det finns nog ingenting som jag fotar så mycket våra kissar!

De heter Pellen som är 5,5 år och Mara Jade som är 1,5 år.
Pellen är kelig, fegast, charmig och lat.
Mara är ett energiknippe, söt, busig och sällskapligsjuk.

Pellen och hösten
ZSlVwUFBo.jpg


Pellen i rabatten
wrlNZhkPc.jpg


Pellens fina ögon
mwVihRfaL.jpg


Mara och hösten
ZzskhaDLL.jpg


Mara i solen
uqrpNHlui.jpg


Mara är kelig
NPqclUFbx.jpg
 
Sv: Bondkatts -tråden

kl

vad många vackra katter :love: tycker bondkatterna är finast, dom är så olika och har alltid så bra temperament.

jag har fem, orkar inte leta fram bilder på alla nu men här är en på den minsta. han är fem månader med redan jättestor. och tuffast i världen. ;)

sept09171.jpg


tror han kommer bli långhårig?
 
Sv: Bondkatts -tråden

Har två huskatter + en raskatt.

Här har vi Freja, den som var billigast i inköp men absolut dyrast i vet. räkningar :angel: Hon var ensam honkatt sen mamman dog. Kvar fanns pappa + bror och jag klarade inte av tanken på att hon skulle behöva bli parad av dom så hon fick flytta hem till oss. Hon är ca 1,5år nu och helt klart ett busfrö :love: Har ställts ut en gång vilket hon gillade då hon fick uppmärksamhet :angel: Hade det inte varit för att jag varit lat och inte badat henne så hade det nog gått ännu bättre.

29595768.jpg


29595769.jpg


29595789.jpg


29595785.jpg


29595787.jpg
 
Sv: Bondkatts -tråden

Sen har vi Tiger, han bodde i stödhem i Hässleholm när husse träffade honom och blev förälskad. Han blev misshandlad i sitt förra hem där ägaren bland annat kastade kokande vatten på honom vid upprepade tillfällen :crazy: I början var han livrädd för vatten och gick inte i närheten av en rinnande kran, men idag är han mycket tryggare och tycker nästan att det är spännande.

I husses famn (han tycker det är för läskigt att vara på marken själv och trivs som innekatt).
29588530.jpg


29588531.jpg


29588536.jpg


29588539.jpg


29729033.jpg
 
Sv: Bondkatts -tråden

Vilken fin kisse och inte kan och vill jag tro att han har varit så dåligt behandlad, nu ser han så lugn och trygg ut. :laugh:
 
Sv: Bondkatts -tråden

Ja, han har verkligen förändrats sen han kom :love: Men förra året upptäckte vi en sak: Han är otroligt rädd för smällare och fyrverkerier :( Han och den lilla svarta kommer därför att få åka ut och bo hos min pappa från ungefär en vecka innan nyår till några dagar efter. Förra nyår låg han under soffan i en veckas tid, vågade inte gå ut till köket för att äta eller dricka, vågade inte gå till kattlådan osv. Så han fick en låda, mat och vatten bredvid soffan och så bestämde vi att nästa år får han åka ut på landet. Den lilla svarta vet jag inte hur hon reagerar men Tiger mår nog inte bra av att vara ensam så då får hon följa med. Raskatten klarar bättre att vara ensamkatt en period och jag vill ju inte pracka på pappa hela högen :angel:
 
Sv: Bondkatts -tråden

Åh!!! Världens goaste Stifler!!! Evigheter sedan jag såg honom, skitkul att se honom igen! Vet inte hur många timmar han totalt fördröjt mig i stallet.. Kramgoare misse har jag nog aldrig träffat.

För övrigt hade jag ingen aning om att du hade katter!
 
Sv: Bondkatts -tråden

Vilka charmtroll allihop har :D
Själv har jag en skogstokig kille på 6 månader här hemma. Laban heter han (vit som spöket Laban) och är en riktig gosegris! Ska snart få en kompis som antingen blir kolsvart eller vit... :grin:

sp_a0241_51833573.jpg


imag0875_52969204.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bondkatts -tråden

Jag har ett monster på sisodär 4,5 år som vi hittade i en tall för ett par år sedan. Hon är numera drottning hos oss och hon är småfåglarnas(eller ja, allt upp till koltrastar) och gnagarnas skräck i granskapet.
Golvet under min säng är det perfekta skafferiet.

Haxxor:


haxxorresize.jpg


Foto004.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bondkatts -tråden

Jag har tyvärr inga nya bilder på mina katter att bidra med.. Presenterar dem med gamla bilder för att de ska få vara med.

Tindra är en 9 år gammal kisseflicka som jag har haft sedan hon var 8 veckor. (ja, jag vet allt det där...nu) Hon är väldigt mysig - när det passar henne. När det inte passar henne är hon ett monster!! Speciellt när man ska klippa klorna eller avmaska:D

23.jpg


14.jpg


Urban är 7 år och han var en vildkatt som jag tog med mig hem från stallet. Han är en väldigt lugn (:D) katt som älskar att mysa och spinner högre än någon annan katt jag träffat.

7.jpg


5.jpg
 
Sv: Bondkatts -tråden

Sen har vi Junior, som är 6 år gammal. Hans mamma är norsk skogkatt och pappan är okänd. Jag har haft Junior sedan han var ett halvår. Junior är en lugn och lite tillbakadragen katt, men när han vill mysa då myser han! Han är hönspappan i gänget och springer oroligt omkring och håller reda på de andra när de är ute.

1.jpg


3.jpg


Sista missen som kommer att nämnas här är Lexie. Hon föddes kring årsskiftet av en vildkatt och fångades när hon var lite, frusen, undernärd och livrädd. Nu är hon snart ett år gammal och är ytterst mysen och social med mig. Hon kan låta andra människor klia på henne om de har visat sig lugna under en längre tid och dessutom har mutat henne med något gott. Denna tjej är en spinnmaskin!!!

Lillagra1.jpg


01.jpg


02.jpg
 
Sv: Bondkatts -tråden

charlie :P min älskade katt =)

har haft han i snart 2 år :P

älskar han så otroligt mkt :) <3333
upload.html
 
Sv: Bondkatts -tråden

25732401.jpg


Fjant, 2.5 år kastrerad hankatt. Ska opereras för patella luxation nästa vecka. Min första katt.

25732380.jpg


Månster, 3 år, kastrerad hankatt. Köptes som 1-åring då Fjants kompis blev sjuk och dog. Han är en riktig surgubbe men har börjat smälta lite nu.

28766166.jpg


Bebis, 1.5 år, kastrerad hankatt. Han ser ut som en riktigt ond katt men är snäll o rar o lite korkad. Född ute i ett stall.

25732457.jpg


Bonusbild på kattmys när Bebis var liten.

Och så nyförvärvet:

28766155.jpg


Ligist, född i maj i år, hankatt som kastrerades förra veckan. Helt fantastiskt gosig men ännu mer busig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp