Bonde söker fru 2017

Börjar komma ikapp nu. Jättesvårt att få grepp om dem.

Jörgens agerande vart riktigt dåligt när han gjorde det framför alla.

Hos Dennis gillar jag Liselott :D Tycker hon verkar helskön och hos Joacim verkar alla bra. Johan har jag ingen favorit hos men jag gillar honom trots osmidig kommentar du ä medel :rofl:

Tack gode för att jag inte är med i programmet :rofl::rofl::rofl:

Varför är härliga tjejer ett negativt uttryck? Tycker det är fint. Liksom en härlig tjej, fina tjejer mm Jag förstår verkligen inte det negativa i denna mening.

Vad FÅR man säga då enligt dig som inte ger kräkreflex?

Ska jag räkna upp allt, tänkte du?

Jag antar att jag har rätt att tycka att det är tröttsamt när samma uttryck används gång på gång? Det blir tjatigt och klichéaktigt. Sen tycker jag mer att det låter som att beskriva saker, typ härliga fräscha råvaror, än att beskriva en grupp personer.

Men det kanske man inte får tycka i det här landet längre.

@Miran är det för att det är klichéartad eller är det själva uttrycket?

Jag får inga som helst negativa associationer från härliga tjejer så jag är genuint nyfiken.

Vad hade varit ett bättre uttryck? Ett gäng fantastiska tjejer?

@Miran är det för att det är klichéartad eller är det själva uttrycket?

Jag får inga som helst negativa associationer från härliga tjejer så jag är genuint nyfiken.

Vad hade varit ett bättre uttryck? Ett gäng fantastiska tjejer?

Alltså, jag är barnsligt förtjust i Bonde söker fru, tycker att det är så himla fint med kärlek. :) De gånger den verkligen slår till blir jag alldeles tårögd.

Men jag gillar inte beskrivningar av människor som känns som om det egentligen är saker som beskrivs. Dessutom upprepas vissa uttryck om och om igen så många gånger att det bara blir väldigt tjatigt, varje säsong finns det åtminstone tre grupper med härliga tjejer. Jag tycker bara att det låter töntigt. Öht tycker jag nog inte om när människor beskrivs i flock, varken positivt eller negativt.

En sak jag tänkte på med Johan och hans val (som kanske bara jag tänker på eftersom jag har kass självkänsla, men ändå) var att han valde Moa först och hon sa nej. Sen valde han ändå fyra tjejer efter det, men en av dem måste han ju ha valt hastigt och lustigt där och då i stunden för att Moa sa nej? Det är ju säkert klippt så att det ska se ut som om han inte fick någon betänketid alls, men som tjej (i det här fallet) hade jag nog tänkt lite på att är jag här för att han ville, eller för att Moa ville hem?

En sak jag tänkte på med Johan och hans val (som kanske bara jag tänker på eftersom jag har kass självkänsla, men ändå) var att han valde Moa först och hon sa nej. Sen valde han ändå fyra tjejer efter det, men en av dem måste han ju ha valt hastigt och lustigt där och då i stunden för att Moa sa nej? Det är ju säkert klippt så att det ska se ut som om han inte fick någon betänketid alls, men som tjej (i det här fallet) hade jag nog tänkt lite på att är jag här för att han ville, eller för att Moa ville hem?
Jag tänkte detsamma.
Sen undrade jag om tv4 har klippt eller ej i hans val och om Johan valde i turordning eller ej... jag veeeet att jag låter cynisk, men samtidigt så vet jag ju att tv4 klipper lite som dom vill för att få tittarsiffror :meh:

Jag tänkte detsamma.
Sen undrade jag om tv4 har klippt eller ej i hans val och om Johan valde i turordning eller ej... jag veeeet att jag låter cynisk, men samtidigt så vet jag ju att tv4 klipper lite som dom vill för att få tittarsiffror :meh:

Om han valde i den ordningen som visades i tv hade jag nog tänkt särskilt på vem han valde och varför om jag hade varit den tjej som valdes precis efter Moa (tog han den han egentligen inte tänkt direkt då och fortsatte med de tre han hade bestämt redan innan sen?) eller den han valde allra sist (var det de andra tre han verkligen ville fortsätta träffa?). Hade Moa varit nånstans i mitten hade i alla fall jag varit mer lugn om han hade sagt mitt namn innan henne.

Jag undrar hur stämningen kommer bli på Dennis gård, tjejerna verkar vara sotis på Annie som de tycker är snygg. Jag tycker den blonda glada tjejen med lugg och grå tröja och Dennis verkar passa bra ihop. Dennis verkar vara ganska mogen för sin ålder, är han inte bara 23?

Kunde inte låta bli att sjunka genom soffan när Johan sa "medel," , valde han inte bort henne sen?

Jag tycker Jenny och jägartjejen är charmiga hos Joakim.

Onsdag och bonde-dag. :bump:

Jag har tittat på veckans avsnitt av kärlek till alla, och tycker Anders växer för varje vecka. Var annars lätt skeptisk till att han varit med ett år tidigare.

Tycker att Erik och Alma (heter hon va, den ljusa tjejen med glasögon?) verkar passa så himla fint ihop. De verkar liksom nästan lite lika. :love:

Jörgen är som vanligt :turd:. Måste man kommentera enbart tjejernas utseende hela tiden? Du skrev inte ett så långt brev, men det räckte med bilderna. :yuck:

Okej att man självklart inte vill dejta nån man absolut inte känner attraktion till, men det handlar ju om så oändligt mycket mer än bara utseende i en seriös relation.

What, ska tjejen som sökte till Johan men valde att lämna då nu istället komma till Marcus gård i nästa avsnitt? :confused: känns som en ihoplappad snabb-lösning av tv4 för att få ihop ett program..

Vad tyckte vi om dagens avsnitt?

Jag tycker Joakim är sjukt bra på inredning, och vilket ordningssinne! Gillar ju alla hans tjejer, har ingen favorit.

På Johans gård tycker jag Frida? påminner mig om Tilde, som var med för ett par år sedan. Håller nån med?

Två av Dennis tjejer verkar lite tjuriga över situationen.... olustig stämning.

Hos Marcus vet jag inte... Känns som bara en tjej har sagt något där?

Jag älskar Joakim och alla hans tjejer! De är så GULLIGA! Jag vill flytta in med dem allihop, de verkar så omtänksamma och fina mot varandra. Mest gillar jag dock Jenny och hon som jagar, jag vill bli bästis med dem båda två.

Dennis har jag svårt för, och han verkar ha valt tjejer som har lite trist attityd mot varandra tycker jag.

Fasen också.. Jag satt i bilen hela jävla kvällen och missade allt. Blir till att försöka se ikväll på play.

Bah trött jag blir på mig själv

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sigrid Bergåkra var en av bönderna som sökte kärleken i Bonde söker fru 2016. Nu berättar hon om skönhetsoperationen som gick helt fel.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Katrin Gunnarsson är en av Göran Lindströms brevskrivare i årets Bonde söker fru. Nu avslöjas ett och annat om hennes privatliv!
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Göran Lindström, westernryttaren från ”Bonde söker fru”, har kommit fram till ett beslut. Han ska sälja flera av hästarna på sin gård.
Svar
0
· Visningar
110
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Nordin sökte sig en fru i den sjätte säsongen av ”Bonde söker fru” 2011 – så lever den härliga häst- och fårbonden idag.
Svar
0
· Visningar
208
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka