Bonde söker fru 2017

Så himla dålig stämning hos Dennis! Skulle aldrig vilja vara på hans gård.
Ja jag fattar inte grejen?!

Och nu har jag sett Kärlek åt alla, väldigt intetsägande när det bara består av val och en knapt hunnit få en bild av någon. Men jag tycker att Erik verkligen känns sin en kille med stort hjärta.

Och alltså, jörgens kommentar i trailern för nästa program? Kan han säga något som inte är slemmigt och sexistoskt? :yuck:

Ja jag fattar inte grejen?!

Och nu har jag sett Kärlek åt alla, väldigt intetsägande när det bara består av val och en knapt hunnit få en bild av någon. Men jag tycker att Erik verkligen känns sin en kille med stort hjärta.

Och alltså, jörgens kommentar i trailern för nästa program? Kan han säga något som inte är slemmigt och sexistoskt? :yuck:
Förbaskade slempropp säger jag bara!

Så trött på killar som beskriver sin drömtjej som "glad o sprallig". Typ Joakim i dagens avsnitt "viktigast är att hon har nära till skratt", samtidigt som hon gärna ska vara självständig+ha egna intressen+ vara "hemma när man kommer hem på kvällen".. :meh:
Jag tolkade det som att han är trött på att komma hem till ett tomt hus jämt bara:) och han verkar ju ogilla när tjejer är som klistermärken eftersom han är noga med att de gärna ska ha egna intressen.

Så trött på killar som beskriver sin drömtjej som "glad o sprallig". Typ Joakim i dagens avsnitt "viktigast är att hon har nära till skratt", samtidigt som hon gärna ska vara självständig+ha egna intressen+ vara "hemma när man kommer hem på kvällen".. :meh:
"Ha någon att komma hem till" :rage::rage::rage: Förutsätter han (och alla andra som uttrycker denna önskan) att damen skall vara hemma och sköta hushållet?? Ryser!!:arghh:

Att ha någon att komma hem till ser jag som ett uttryck.
Jag älskar att bo med min sambo och grejen att man aldrig riktigt vet vad man kommer hem till. Ibland har han städat, ibland har han stökat ner, ibland står maten på bordet, ibland gör den det inte, ibland är det ett stort projekt på gång i vardagsrummet och ibland ser hemmet ut precis som det gjorde när man lämnade det :D
Med andra ord. Oavsett om han är hemma eller inte så finns det alltid spår av honom och att han också lever där och då tycker jag att det känns som man alltid har någon att komma hem till :)

Jag tolkade det som att han är trött på att komma hem till ett tomt hus jämt bara:) och han verkar ju ogilla när tjejer är som klistermärken eftersom han är noga med att
Funderade mest på hur det skulle gå ihop.. Min upplevelse är att killar gärna söker en tjej som är självständig med egna intressen, det låter liksom bra på pappret men sen ska hon gärna vara hemma och tillgänglig när han vill.. Det är det jag ifrågasätter :)

Funderade mest på hur det skulle gå ihop.. Min upplevelse är att killar gärna söker en tjej som är självständig med egna intressen,

Ja så länge intresset sköts under den tiden killen själv är upptagen brukar det vara helt ok. Är det hon som kommer hem sist varje kväll brukar det inte vara så roligt längre med tjejens egna intressen! Det har väl många hästtjejer erfarit!

Men vem vill ha en surmupp?
Det är min bästa egenskap, att jag är jävligt glad, lättsam och skrattar mycket. Brukar även vara väldigt uppskattat av andra.

Jag som själv varit singel länge tolkar nog ändå "att ha någon att komma hem till" som just att inte komma hem till ett tomt hus. Att slippa äta alla måltider (utom dem man kanske äter på jobbet) ensam. Jag hade inte tänkt sitta ihop med människan 24/7 för det, och förespråkar absolut egna intressen (eftersom jag har det mest tidskrävande intresset som finns...) och tänkte nog faktiskt inte kölhala någon på grund av ett sånt uttalande. ;)

Vad han sen verkligen menar vet ju egentligen ingen annan än han själv. Jag tycker Joakim och hans tjejer växer i varje program.

Och Erik och Wille :love:. Äntligen några som fattar att det är människor de skickar hem och inte boskap (som Jörgen i förra veckan).

Men vem vill ha en surmupp?
Det är min bästa egenskap, att jag är jävligt glad, lättsam och skrattar mycket. Brukar även vara väldigt uppskattat av andra.
Såklart ingen uttrycker att de vill ha en surmupp, men när alla säger att de vill ha en glad och sprallig tjej blir det rätt intetsägande.. Typ som att hon bara ska vara glad så att deras bild av det perfekta framtida förhållandet flyter på lätt och smidigt... Jag är också glad och sprallig för det mesta men absolut inte jämt liksom

Såklart ingen uttrycker att de vill ha en surmupp, men när alla säger att de vill ha en glad och sprallig tjej blir det rätt intetsägande.. Typ som att hon bara ska vara glad så att deras bild av det perfekta framtida förhållandet flyter på lätt och smidigt... Jag är också glad och sprallig för det mesta men absolut inte jämt liksom

Jag tänker att det betyder en positiv inställning och som sagt nära till skratt.
Alla är ju mindre glada ibland men vissa är ju helt klart mer sura och bittra än glada.

Jag kan förstå att folk säger det, men jag håller med om att det är intetsägande. Motsatsen behöver ju inte vara att man vill ha en sur partner, finns ju en del egenskaper däremellan :)

Jag kan förstå att folk säger det, men jag håller med om att det är intetsägande. Motsatsen behöver ju inte vara att man vill ha en sur partner, finns ju en del egenskaper däremellan :)

"Härliga tjejer" är ett betydligt värre uttryck tycker jag, utlöser omedelbar kräkreflex. :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sigrid Bergåkra var en av bönderna som sökte kärleken i Bonde söker fru 2016. Nu berättar hon om skönhetsoperationen som gick helt fel.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Katrin Gunnarsson är en av Göran Lindströms brevskrivare i årets Bonde söker fru. Nu avslöjas ett och annat om hennes privatliv!
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Göran Lindström, westernryttaren från ”Bonde söker fru”, har kommit fram till ett beslut. Han ska sälja flera av hästarna på sin gård.
Svar
0
· Visningar
110
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Johanna Nordin sökte sig en fru i den sjätte säsongen av ”Bonde söker fru” 2011 – så lever den härliga häst- och fårbonden idag.
Svar
0
· Visningar
208
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka