Bomlöst - ST Comfort vs. FreeForm

heland68

Trådstartare
Finns det någon som har praktiska erfarenhet av båda dessa sadlar och har lust att berätta lite om dem? Fördelar/nackdelar? Vad som finns att läsa på hemsidor har jag kollat upp det mesta, men jag skulle gärna vilja höra med er som provat dem irl.

Sv: Bomlöst - ST Comfort vs. FreeForm

Nu har jag inte erfarenhet av Freeform, men väl mycket av Comforten, och jag skulle välja Comforten eftersom en har en bred, hög kanal och bossor som lämnar ryggraden helt fri. Det är tveksamt hur fri den blir i Freeformen tycker jag, när sadeln är platt på undersidan och man måste ha ett stoppat schabrak under...

Sv: Bomlöst - ST Comfort vs. FreeForm

Om din häst har en hög manke kan det vara svårt/omöjligt att gå fri från tryck i en FF.
Du kan inte ha vanliga stigläder till en FF blir för knöligt.
Sadelgjordstropparna är en aningens bredare än standard så det kan vara svårt att hitta en gjord som passar bra ihop.
Behöver jag säga att jag själv valt en ST ;-)
/T

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 216
Senast: iNHALE
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Kropp & Själ Hej! Nu har jag kommit dit jag hoppades slippa, botox. Har provat allt som finns att tillgå inom läkemedelsbehandling och profylax för... 2
Svar
22
· Visningar
1 432
Senast: Coop
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 526
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka