Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fakta: En bomlös saknar en bom som fördelar punkttrycken från sittbenen ! ( Hur många ggr måste detta upprepas, det framgår ju av namnet ? )Bubbaz skrev:-Fjutten, Aranel
*Väntar nu med spänning på mer verklig fakta och anledningar till förkastningen av bomlösa sadlar*
Bill skrev:Fakta: En bomlös saknar en bom som fördelar punkttrycken från sittbenen ! ( Hur många ggr måste detta upprepas, det framgår ju av namnet ? )
(I o f s kan jag förstå att du går i försvarsposition då du själv gjort misstaget att beställa en, då är det inte lätt att vara objektiv och klarsynt!)
Mike skrev:bomfritt skulle kunna vara ett alternativ, för lugnare ridning under en uppbyggnadsperiod
En del passar i brännbart, en del i restavfall!Daimie skrev:Jag tror att det har stor betydelse vilken sorts bomlössadel det är. .
Men fortfarande, många distansryttare använder ju bomlöst, deras hästar går ju igenom vet.kontroller & rids länge, borde det inte märkas ganska snabbt där om bomlöst var så dåligt som vissa verkar tycka?
Att hästen ser ut som ett virvelmarsvin efter man ridit med bomlös har jag aldrig sett.. Men det beror nog mkt på hur hästen är byggd & vad man har för material i paden osv, som sagt, alla hästar passar inte i all utrustning...