G
GD1
Läste någonstans att man inte ska hoppa i bomlös sadel, ni som har bomlös och hoppar hur gör ni??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns inga westernsadlar som inte har en bom!
Bomlösa sadlar hör hemma på rygglösa hästar.
Den där sadeln ser ju otroligt skön ut =), jag skulle lätt kunna ha en sån istället för vanlig w-sadel.. (om den är så skön som den ser ut)
Jag vet inte hur pass "accepterad" den är i westernkretsarna men nog finns den alltid!
Detta är en "Barefoot Arizona" från Stall Vrå
De är inte tillåtna ! man måste ha en westernsadel för att få vara med! Bomlösa westernsadlar finns inte , alla har bom. Om bom saknas är det inte en westernsadel! Enkelt, eller hur?Ja, fast om du tävlar i western så kolla vad som gäller. Har för mig att bomlös inte är tillåtet men är inte säker.
Jag har själv aldrig suttit i en bomlös westernsadel men är den som många andra bomlösa så är den som en mjuk, härlig fåtölj.
..............Bomlösa sadlar hör hemma på rygglösa hästar.
De är inte tillåtna ! man måste ha en westernsadel för att få vara med! Bomlösa westernsadlar finns inte , alla har bom. Om bom saknas är det inte en westernsadel! Enkelt, eller hur?
Läste någonstans att man inte ska hoppa i bomlös sadel, ni som har bomlös och hoppar hur gör ni??
En bomlös kan man inte kalla westernsadel! Det viktigaste kännetecknet för en westernsadel är att den har en bom. Möjligen kan man sträcka sej till att den liknar en westernsadel, men som sagt, bomlösa diskussioner hör nog inte hemma här på westernutrustning! Don´t mention it!