Bomfri i Tavling?

K

KHARISHNA

Hur ar det med det? Far man starta dressyr med bomfri och upp till vilken niva? Detta ar en bomfri sadel som ser ut precis som en vanlig engelsk.
Sedan undrar jag om nagon vet var jag kan fa tag pa ett rundsytt trans till en en inte alltfor dyr peng?
Far man tavla med rundsytt trans nar man kommer upp i de hogre klasserna?
Tacksam for svar!
Mvh/Agnes vestberg

Sv: Bomfri i Tavling?

Man får ha rundsytt träns men det får bara inte vara dekoration på nosgrimman.

Bomfri sadel vet jag inte..

KHARISHNA skrev:
Hur ar det med det? Far man starta dressyr med bomfri och upp till vilken niva? Detta ar en bomfri sadel som ser ut precis som en vanlig engelsk.
Sedan undrar jag om nagon vet var jag kan fa tag pa ett rundsytt trans till en en inte alltfor dyr peng?
Far man tavla med rundsytt trans nar man kommer upp i de hogre klasserna?
Tacksam for svar!
Mvh/Agnes vestberg

Jag vill också veta om man får starta i bomfri av engelsk modell. Måste ringa och höra på den dressyrtävling jag nyligen anmält mig till. Hästen kommer inte att bli glad om jag måste lägga på henne en bomsadel. Hästar med bomfria sadlar har en tendens att vägra något annat sedan.
:D

Hälsning Maja

*knapplån*
Det sägs ju att det inte är bommen det handlar om utan utseendet på sadeln...
i en Flexion SKA man få tävla utan problem och FreeFormen är okej enligt vissa domare vad jag förstått (inte tävlat själv, men vad jag tagit reda på innan jag köpte min flexion)

På h**ks finns ett runsytt träns som inte kostar skjortan. Finns väl, såvitt jag vet (å andra sidan, vad vet jag, en dum liten hoppryttare? :smirk:), inget skrivet om regler angående utseendet på tränset?

Jag har hört att man inte får ha bomlös sadel :smirk:
Vilket jag tycker är riiiktigt dåligt. Men jag är inte 100% säker!

Tiara skrev:
Jag har hört att man inte får ha bomlös sadel :smirk:
Vilket jag tycker är riiiktigt dåligt. Men jag är inte 100% säker!

Jag frågade en dressyrdomare och t.o.m. hon var osäker. Hon tyckte att det var säkrast att ta med den vanliga engelska sadeln till tävling i morgon, så då gör jag väl det igen. Suck.

Hälsning Maja

Man kan ju iofs fråga sig hur de skulle kunna se att detta är en bomlös:
startrek6.jpg

Hehe på den kan dom inte se.
Jag kan tänka mig att rida i bomlös, om jag kan tävla i den.
Dock tilltalade den där inte mig, känns som en typisk stolsitssadel.
Det får bli en gammal paisseir.. Nu när jag ska köpa nytt.

(OM en sån passar hästen, måste väl tillägas )

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 068
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 018
Senast: Raderad medlem 120709
·
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Jag har nu hallit i min lilla bruna potatis :cool: (For sakerhets skull holl jag i alla killar sa jag kan be uppfodaren valja ut den...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 584
Senast: russinbulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar