Boll eller pyramid?

Y

Yahoo

Tänkte köpa en aktiveringsleksak till lilla valpen som inte får göra mer än rasta pga en sträckning.
Vad är bäst, en boll eller pyramid?

Sv: Boll eller pyramid?

vi köpte en sån här boll
3228.jpg

och den gjorde våran skrutta slarvsylta av väldigt fort..

Jag föredrar tärningen som finns på marknaden..Fast å andra sidan det är den enda som min hund inte " mördat"

För liten valp - boll. För något större valp, tärningen... den gillar mina hundar än :)

Tärning lät intressant, den har jag inte sett!
Vår är en fem månaders ridgeback-tik. Är hon stor eller liten? :smirk:

Håller med tärning på lite äldre hunder, men se upp med spelberoende så att den behöver gå i terapi sen:D

Yahoo skrev:
Tärning lät intressant, den har jag inte sett!
Vår är en fem månaders ridgeback-tik. Är hon stor eller liten? :smirk:

Hon är nog stor...

såhär ser tärningen ut:

6120DB.jpg

6120D.jpg

Detta är en sån tärning som jag har . finns i de flesta butiker som säljer hundleksaker
6120D.jpg

Den är nog ganska svår för en yngre hund..

Vi har en pyramid till våran hund. Hon är galen i den, bryr sig inte om godiset som trillar ut ibland utan vill bara leka med pyramiden. Jag skulle satsa på pyramid eller tärning. De kräver ju lite mer tänkande.

Med pyramid, menar du då en sån där leksak som ställer sig upp igen efter att den "fallit" och det (förhoppningsvis) ramlat ur en godbit?

Lagotton gick snabbt över från boll till tärning, bollen var för enkel. Har dock inte provat pyramid till henne.
Tärningen behöver inte vara alltför svår, körde utan röret i början.

I alla fall, mitt råd, börja med bollen och sen kan du väl kanske köpa in en tärning till senare!

Det blev en boll. Gissa om den blev poppis direkt... :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 774
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 460
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka