Boktråden!

Novelette

Trådstartare
Jag är förskräckt!:eek:

Jag är en riktig bokfantast och ÄLSKAR att läsa. Men när jag kikade i min bokhylla så insåg jag att jag inte hade en enda hundbok!!

Ja förutom "Valpskolan" som man fick av kennelklubben när man gick valpkursen då och en bildbok som heter Hundliv.

Så kan inte alla ge bidrag på böcker ni har, skulle vilja ha eller har läst.
Allt som har med hundar att göra! :bump:

Sv: Boktråden!

Jag gillar Anders Hallgren, sista jag läste var "din hund en lydig hund" om klickerträning, kort men bra. Har också läst kantarellsök med hund och börjat på alfasyndromet

"Inkallning så mycket mera" av Memea Mohlin och "Kontaktkontraktet" av Eva Bodfäldt. :)

den bästa hundbok jag har läst är nog Marley och jag, kommer bara inte ihåg författaren...skriver det sen om jag kommer på namnet. Men i allafall så handlar det om en helt underbar hund som heter marley som familjen (kommer inte ihåg) köper innan dom ska skaffa barn. men om jag ska skriva allt den handlar om så kommer hela den här tråden bli full:confused: en jätte bra hundbok i allafall. läs den:D

Hundens sjukdomar av Birgitta Wikström och Josefine Ögren. Det är den bästa i sjukdomsgenren som jag har tittat i tycker jag.

Annars har jag mest böcker om "min" hundras och det intresserar kanske inte alla så det tipsar jag inte om.

Några av mina hundrelaterade böcker..

*Hundens Sjukdomar
*Hund- Uppfostran och lydnadsträning
*Lyckliga lydiga hundar
*Lydnadsboken, klass 1, 2 och 3
*Hunduppfödarens handbok
*Pälsvård, trimning och klippning
*Beteendeboken
*Hundmatsboken
*Anatomiboken
*Avelsboken
*Uppfödarboken
*Parning och valpning
*2 australiska böcker om terrierna (på engelska)
*1 bok om fauven (på engelska)
*Jakt med drivande småhundar
*Älghundar- Från valp till fälld älg

+ x antal fler i alla möjliga kategorier, som jag inte orkar lista. Har läst dem alla många, många gånger och är ständigt på jakt efter fler böcker..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 508
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jag har ingen hund men funderar på att skaffa en de närmsta åren. Som jag uppfattat det så verkar många gilla den här typen av tråd så...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 859
Senast: machafuko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 563
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025