Boken: Klickerträning för din hund

Kilauea

Trådstartare
Författare: Cecilie Køste och Morten Egtvedt. Någon som läst den boken??
Vad tyckte ni?

Bättre eller sämre än andra böcker om klickerträning?

(tror den här tråden kan ligga på hund :angel: )

Sv: Boken: Klickerträning för din hund

Håller på....

/G:A som köper och läser mer eller mindre allt i hundboks väg för att läsa och begrunda, dock helst etologi. Bortsett böcker från B.B som jag inte vill lägga pengar på. :angel:

Vad tycker du om den? Jag har funderat på att köpa den, men vore ju bra att veta om den är köpvärd först.

Ja, jag har också funderat på att köpa den så det vore ju kul att veta vad andra tyckte om den :) .

Har inte kommit så långt och just nu hinner jag inte läsa så mycket heller, men den verkar väldigt bra. Snyggt upplägg.

Den tar upp väldigt mycket om hur man gör och författarna vill att man verkligen förstår vad klicker handlar om.

Jag tror helt klart att den är köpvärd!

Det låter ju bra! Då ska jag beställa den snart.

jag tycker boken är ok, fast jag förespråkar att låna böcker på biblioteket innan man köper dem. har länsat deras hundavdelning flera gånger nu och fastnar man för någon kan man ju antingen förlänga lånet eller köpa den sen. dock känner jag att jag vill gå en kurs för att komma igång med klickrandet för jag tycker det har varit lite svårt att starta bara efter att ha läst en massa.

Vi kan redan det här med klicker och det fungerar fint. Tänkte mer på att få tips och råd om övningar och hur man kan gå tillväga för att lära hunden vissa saker.

Nu blev jag avundsjuk! Kan du låna nya hundböcker på ditt bibliotek? Här är böckerna från 80-talet och det har ju hänt en del sedan dess!

jobbigt, biblioteket här är väldigt bra, flera hyllor med bara hundböcker! var bor du? det är göteborgs stadsbibliotek jag pratar om så jag förväntar mig att de ska vara bra... sist jag var där var jag tvungen att kolla var lånegränsen var (30 böcker) men jag kom bara upp i 15 plus två filmer... böcker är kul!

Bor på en liten ort. Vi har fått ett nytt bibliotek, men de glömde visst att uppdatera böckerna! Andra böcker är de bättre på men faktaböckerna är under all kritik!

Imorse kom boken, jag har haft näsan i den sedan dess.

Otroligt bra bok, humor och mycket "aha"-upplevelser.

Är peppad till tusen för att förändra mig själv, hunden och vår gemensamma träning :)

Låter bra!!
Har faktiskt satt band på mig själv och önskar mig den i julklapp - dels sparar jag pengar, dels blir familjen glad att jag önskar mig NÅNTING....

Man skäms lite över sin träning när man läser den :o

Att man inte tänkt på detta tidigare, det är ju så svårt att få min hund att förstå hur mamma vill ha det. Dvs. att han tar egna initiativ. Men icke, skälla är allt han göra än så länge, men vi kämpar på :)

Förhoppningsvis så kommer det snart en valp hit :love: Den ska jag träna rakt igenom med klickerträning! Det svåraste är dock att få bukt på mig själv, alla gamla invanda "nej" osv.

superbra! verkligen läsvärd!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 840
Senast: MML
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 650
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka