Bökeberg challenge

Sv: Bökeberg challenge

Vad tycker ni nu så här efteråt?

Hur upplevde ni tävlingen, både ni som tävlade och ni som var där som åskådare?
Kul tävling, även om det inte var lika mega-stort som förra året. Hörde ett rykte som sa att det var ca 175 hästar nu jfrt med 350 förra året. Jag var där som kombinerad hästägare/skötare/åskådare

Vad tycker ni om organisationen i stort?
Dom i sekretariatet har, som vanligt, gjort ett lysande bra arbete.:bow: :bow:
I övrigt hade arrangörerna ingen större koll på tex vilka som betalt el vid campingen osv, men man får väl hoppas att folk är ärliga.

Hur fungerade informationen om inställda och flyttade klasser?
Dom satte upp papper med info om sådant på ett par ställen och speakern talade om när det blev programändringar. Räckte bra för oss i alla fall, men man får ju vara lite uppmärksam.

Var program och deltagarlistor uppdaterade?
Program fanns ej, vilket jag till viss del kan förstå då "halva klasser" ofta stryker sig och lika många nya tillkommer...
Däremot fanns gratis klassordningslistor som stämde bra, även om lunchen flyttades ibland och kvällstävlingarna tidigarelades.
Deltagarlistor satt vid framridningen i gamla ridhuset, fanns i sekretariatet och vid läktaren (först på en dataskärm, men den byttes ut mot hederliga gamla A4 papper:smirk: )

Kunde ni snabbt ta del av resultaten?
Ja, det var ju prisutdelning efter klasserna;) . Alla bedömningsprotokoll sattes upp i gamla ridhuset ett par minuter efter klasserna, fast det hade inte vart fel med något slags renodlad resultatlista oxå.

Vad tycker ni om klassen/nivån på dom tävlande?
Det var väl som planerat med europaelit i dom stora klasserna ner till nybörjare i gröngölingsklasserna. 149,5 poäng av Volker S/Proud N Smart i Lawson Bronze Trophy-reiningen kan man ju inte klaga på. Kul oxå att få se trailmönster på World Show nivå i Sverige!

Hur var banan?
Ungefär som vanligt. Men man kunde verkligen önska att framridningen, speciellt gamla ridhuset, harvades ganska mycket oftare en sådan här tävling, det rids ju mer där än på tävlingsbanan.

Hur var domarna?
Hårda men rättvisa. Tror jag. Fast jag såg ett bed.protokoll där det skiljde 3.5 poäng på en punkt. -1,-2 av den ena domaren och +0,5 av den andra... Vem hade somnat??

Hade ni kul?
JA!!:D

TDJ skrev:
[lånar knapp]

Jag tycker att grevagården skulle anlita en ljudtekniker.. stört omöjligt att höra resultaten..
Parkeringsvakt?! kunde vara bra vid trailerparkeringen, skitsvårt att hitta "dagparkering" med trailer.

De som stod i gaten visste inte hur de hade det.. blev inte uppropad att hålla mig beredd och höll på att min klass! (visserligen halter men ändå)
Vet ej, mina klasser var inte ändrade.
Tyckte att det var bra nivå på de flesta startande, reiningen var riktigt bra.
Hur var banan?
Hur var domarna?
Bra domare! min häst blev reservchampion:banana: (undrar varför jag tyckte de var bra!)
Hade ni kul?
Jippie!! med ett par öl innanför västen hade till och med min ointresserade sambo skoj!
/ T
111111111111111111111111111111111111111

En rolig tävling. Hade görsköj :-)

trevlig stämning, glada människor som var nöjda. Man hade satt ribban högt vad det gällde trail- och horsemanshipmönster. Det var bara worldshowbanor i trailen (utom för paintarna vilket var synd).

Fungerade bra. Eftersom det inte fanns något program fick man vara på alerten, men det gick detmed. Har man en positiv inställning ordnar sig det mesta. De som jobbade där var trevliga och hjälpsamama då är det enklare.

Ok, märkte inte att s¨mkycet var flyyttat.

Fanns inget prpogram, men n'r väl deltagarlistorna kom upp funkade det.

På en gång - som vanligt.

bra. Schmidt var suverän. Vilken kille och svenskarna var också bra. Peter och Anders gjorde skitbra rundor. Trailen var sååå svår och kul att se. Synd det var så lite paintar bara.

Hur var banan?
Bra

Hur var domarna?
Bra

Jackpot

Inte så värst...

Ingen uppfattning, ingen av mina klasser flyttades...

Vilka program???

Jodå

Varierande, som det ska va...

Hur var banan?
Vilken?

Hur var domarna?
Bra, Informerande och rådgivande! Gillade särskilt den som gillade min häst! :D

Hade ni kul?
Hann inte med....
/ T[/QUOTE]

Kaktus_nr_9 skrev:

Var? Jag hittar inga bilder?! De tog kort på mig och min kuse, det skulle va kul att se men jag hittar bara bilder på okända ifrån ngn utomhus tävling? På bökebergs hemsida så finns det också en länk till bilder men det är bara ett tiotal som jag kan få fram?

Resultatlistorna är ju fel! Jag var med i dubbelshowen men mina resultat står med i enkelshowen och där är inte placeringarna rätt.. Spelar ingen roll egentligen. Men de som höll i tävlingen har inte fått så många pluspoäng av mig..
Tycker att de har misslyckats lite granna. Är jag ensam om att tycka så?
Visserligen gillade domarna min pålle så det får jag ju vara nöjd med:smirk:

Gå in på "onlineshop" vid den blinkande stjärnan i vänsterkanten, klicka sedan på "2006" så får du upp några tävlingar att välja mellan, bla Bokeberg.

Våra resultat från dubbleshowen stod oxå under enkelshowens resultat. Och på något slags uträknad "snittplacering" i stället för att redovisa båda domarnas placering var för sig....:crazy:

Jag förväntade mig en gigantisk tävling men blev grymt besviken.
100 kr i inräde är lite för mycket med tanke på att det var så långa pauser och så lite ridning, att inte ha ett program är väldigt dåligt, att inte ha text på rosetterna är ännu sämre, det brukar ingå i priset då man beställer rosetter(dålig koll alltså),
Var där som åskådare fre-lör och såg mäst reining, några runt 70 och sen ett hopp ner till 67 och sen en massa under det och så brukar det inte vara, men det var ju många som inte var där, normalt brukar det ligga på runt 180-200 hästar under en 3 dagar show och nu var det 175 på 6 dagar, snacka om dött, får vell se hur många det blir till nästa år.

Men det var kul att se tyskarna rida!!!
Mvh Luxus

JHANA skrev:
Gå in på "onlineshop" vid den blinkande stjärnan i vänsterkanten, klicka sedan på "2006" så får du upp några tävlingar att välja mellan, bla Bokeberg.

Våra resultat från dubbleshowen stod oxå under enkelshowens resultat. Och på något slags uträknad "snittplacering" i stället för att redovisa båda domarnas placering var för sig....:crazy:

Okay, det var ett lite speciellt sätt att skriva resultat på.. Bara de skickar de riktiga placeringarna till aqha..

Jag hittade bilderna!!! :banana: :banana: Det är inte så lätt när man inte är så teknisk. Det va bättre förr!!:smirk: Är det min häst?? :)

Lazy Lady skrev:
Var? Jag hittar inga bilder?! De tog kort på mig och min kuse, det skulle va kul att se men jag hittar bara bilder på okända ifrån ngn utomhus tävling? På bökebergs hemsida så finns det också en länk till bilder men det är bara ett tiotal som jag kan få fram?

Resultatlistorna är ju fel! Jag var med i dubbelshowen men mina resultat står med i enkelshowen och där är inte placeringarna rätt.. Spelar ingen roll egentligen. Men de som höll i tävlingen har inte fått så många pluspoäng av mig..
Tycker att de har misslyckats lite granna. Är jag ensam om att tycka så?
Visserligen gillade domarna min pålle så det får jag ju vara nöjd med:smirk:

Jag tycker också att det borde ha varit mycket högre nivå på tävlingsarrangemanget än vad det var. Hade förväntat mig någonting i särklass med tanke på prislappen, men blev ganska besviken.
Resultatlistorna borde ju kontrolleras en gång extra innan man lägger ut dem till allmän beskådning och det borde även vara med resultatet från skilda domare och inte sammanslaget.
Hade aldrig varit på Grevagården innan och det var min första Quartershow över huvud taget. Kanske syntes... Men det var roligt att vara med och jag är överraskad att jag inte var sist i alla klasser. Blev dock väldigt sugen på att köpa en unghäst att börja på med innan min andra blir för gammal. Får se hur pengarna räcker till senare...

Vad var ni med i?

Jag var med i open och amateur halter med min unghäst, hon skötte sig jättefint:banana: , det var vår 3 tävling så nu böjar jag få lite mer grepp om det hela!!
Trots att tävlingen var lite tafflig så hade jag skoj! Men jag fattar inte varför de inte skickar ut program till de som är anmälda?! Hur svårt kan det bli? man betalar ju ändå rätt mkt pengar för att ställa upp, alla andra tävlingar tex hoppning, dressyr fälttävlan osv skickar ut det, varför kan de inte göra det på en så här stor tävling?! De hade ju inte ens startlistor på nätet. Fick ingen bekräftelse på att jag var anmäld överhuvudtaget, fick ringa och fråga.. Kompisarna hade anmält både via nätet och skickat med brev men de fanns inte med i startlistorna när de kom dit. SUCK...

Helskumt med resultatlistorna. Genomsnitt så går ju inte att göra. Det är ju tre olika tävlingar i en. Hoppas verkligen det är rätt till AQHA, annars blir jagskitsur.
Jå, med tanke på vad det kostade hade ett program varit på sin plats och lite mer påkostade rosetter också för den delen. Kändes lite snålt om man jämförmed fåerra året.
Men kul hade vi.
Jackpot

Luxus skrev:
Jag förväntade mig en gigantisk tävling men blev grymt besviken.
100 kr i inräde är lite för mycket med tanke på att det var så långa pauser och så lite ridning, att inte ha ett program är väldigt dåligt, att inte ha text på rosetterna är ännu sämre, det brukar ingå i priset då man beställer rosetter(dålig koll alltså),
Var där som åskådare fre-lör och såg mäst reining, några runt 70 och sen ett hopp ner till 67 och sen en massa under det och så brukar det inte vara, men det var ju många som inte var där, normalt brukar det ligga på runt 180-200 hästar under en 3 dagar show och nu var det 175 på 6 dagar, snacka om dött, får vell se hur många det blir till nästa år.

Men det var kul att se tyskarna rida!!!
Mvh Luxus

Stod det inget på era rosetter?! På mina står det bökeberg challenge, och deras löv.

Röriga resultatlistor var det med, all text sitter ju ihop :mad: Eller dom kanske har ändrat nu?

Hur upplevde ni tävlingen, både ni som tävlade och ni som var där som åskådare? Det var väl en helt okej tävling, Grevagården är en bra anläggning och det fanns ju ett ganska stort utbud av klasser. Var ju defintivt en hel del mindre hästar än förra året, och mindre publik också, och det var ju lite tråkigt förstås. Tyckte att det var mer oproffsigt arrangerat än förra året - fick inte ens någon bekräftelse på att jag var anmäld! Var tvungen att ringa och fråga...

Vad tycker ni om organisationen i stort? Sekretariatet var ganska oproffsiga tycker jag, det var otroligt mycket fel hit och dit. Dom hade ingen koll överhuvudtaget! Fel namn i startlistor, några stod inte ens med i startlistorna!? och andra hade blivit placerade i fel klasser... :crazy: Visst att det är mycket att hålla reda på, men så är det ju på alla större tävlingar...Den där avgiften för "Office Charge" som varje ekipage fick betala 300 spänn för, den ger jag inte mycket för! :crazy: Det var definitivt inte värt det!

Nu var jag inte direkt utsatt för det, men ibland blev det rörigt att få information...
Var program och deltagarlistor uppdaterade? Vilka program? Tycker faktiskt att dom borde kunna ordna fram några slags program, med tanke på hur mycket man betalar i anmälningsavgifter och så vidare.
Kunde ni snabbt ta del av resultaten? Jodå, inga problem där. Det var svårt att höra vad speakern sa ibland och det var väl inget vidare. Särskilt på framridningsbanan hördes det dåligt!
Vad tycker ni om klassen/nivån på dom tävlande? Det var varierande, precis som det brukar vara. Vissa, inkluderat mig själv ;) , hade oturligt nog inte någon höjdartävling men så blir det väl ibland...
Hur var banan? Bra, anläggningen är jättefin! Det tog lång tid för banpersonalen att sladda banan bara...
Hur var domarna? Inte sådär överdrivet bra kanske, har ingen speciell åsikt om dom.
Hade ni kul? Jadå! Det blir väl vad man gör det till! :)

Jag fick inte heller nån bekräftelse utan fick ringa och fråga...
Dessutom blandade dom ihop mitt namn med min kompis (fast vi inte ens hade anmält samtidigt) så vi fick leva med att heta fel båda två... :crazy:
Högtalarna ut mot framridningen funkade ju inte ens!
Sen vill jag bara gnälla lite på restaurangen också, hutlösa priser o mindre imponerande mat! Innan de bytte ägare hade de ju en kanongod hamburgertallrik, men nu var det både smre o dyrare! 70 spänn för bläk! :mad:

Färdiggnällt! :bow: :angel: :D

wrangler skrev:
Sen vill jag bara gnälla lite på restaurangen också, hutlösa priser o mindre imponerande mat! Innan de bytte ägare hade de ju en kanongod hamburgertallrik, men nu var det både smre o dyrare! 70 spänn för bläk! :mad:

Det kan jag defintivt hålla med om! Svindyrt, ganska dåligt utbud och min hamburgare var dessutom kall... :crazy: Hrm, ska nog också sluta klaga snart, men jag var bara tvungen att gnälla liiite till! ;)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 310
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
549
Senast: Twihard
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 418
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA