Bokat hopplektion

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kommit till skott och bokat in en hopplektion nästa vecka hos en som Seniorens ägare också rider för. Jag berättade att jag är rätt ringrostig, vilken nivå jag legat på innan uppehållet och att jag är medis på Senioren som hon ju känner till. Hon frågade om jag skulle rida lektionen på honom men jag har ju inte snackat med ägaren om saken. Så jag kommer att rida på en av instruktörens hästar. Eftersom jag är ombörjare så lär jag få en bussig häst. Men om jag inte hade ridit någon av hennes hästar så menade hon på att Senioren också var en bussig typ som lämpade sig väl.

Tja, nog för att Senioren kan hoppa, haken är bara att han kan göra det med besked när han känner sig i toppform och det kan bli svårt att sitta kvar om man förväntar sig ett språng på 60 cm och han laddar för 160, före detta svårklasshäst som han är. Enligt ägaren kan han också stanna ibland så viss styrfart är att rekommendera.

Vi får väl se om jag kommer att hoppträna något med honom så småningom. Nu vill jag bara komma igång igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har velat tävla sedan jag var typ 10 år gammal. Nu är jag 45. Det har inte gått så bra för mig att komma till start. För det första...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 510
Senast: Reville
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min sjukskrivning har utökats igen till 75%. Och plötsligt kan jag andas. Jag fick lite luft i mitt liv och är inte längre i...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag saknar ridningen och skulle vilja ha en egen häst. Men sen kommer det där jäkla förnuftet in och säger att "nej, det går absolut...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 221
Senast: Amha
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag fortsätter med att "göra ingenting" all ledig tid när jag inte är i stallet. Det känns lite trist faktiskt. Jag har suttit och...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama