Jag har kört hos en kombo i hennes riktiga hinkar. Helt luktfritt. Strö från bokashi.se. Har också gjort i egengjorda hinkar (10l-hinkar från lokala pizzerian som de gärna ger bort, borra hål i en och ställ inuti en annan. Perfekt plats för lakvattnet som blir av min blandning frukt/grönsaks/bröd-skräp.) jag har både använt strö från mikrojord och spray jag själv blandat av em och rörsockermelass från bokashi.se och har haft bra resultat. Dock viktigt att använda samma modell på båda hinkarna samt ett innerlock rakt på grönsakerna, för annars blir det för mycket luft i hinken vilket luktar illa.
Jag har varit med om enstaka stinkhink, men det har varit i början innan själva hinkarna fått bra bakteriekultur tror jag, eller om luft kommer in, vilket är större risk med egengjorda hinkar.
Nu har jag paus. Det är lite jobb ändå. En måste orka lyfta och så.
Så himla bra resultat dock! Har en bild på tre zucchiniplantor, där en fått bokashijord. Den gav tre gånger mer skörd än de andra. Hittade bilden. Gissa vilken som fått bokashijord!
Visa bifogad fil 84849
Just det: bara strö från hornbach och mikrojord.se är datummärkt, men allt strö är färskvara.