Gurk katt34

Trådstartare
Hej! Det finns ganska mycket böcker om ridning och så men vilka är de bästa? Jag söker böcker om dressyr på nybörjarnivå, även hoppning på nybörjarnivå men mest dressyr böcker. Vilka är bra och var kan man hitta dem?

Hej! Det finns ganska mycket böcker om ridning och så men vilka är de bästa? Jag söker böcker om dressyr på nybörjarnivå, även hoppning på nybörjarnivå men mest dressyr böcker. Vilka är bra och var kan man hitta dem?
Finns dussintals på mitt skolbibliotek bara jag söker på "häst", "dressyr", "ridning", "hoppning" etc. Kolla med närmsta biblioteket bara! Kan tipsa om några böcker som lärt mig mycket:
1. Dressyr med Kyra (Kyrklund)
2. Dressyr med Lussan
3. Hoppning, utbilda och träna för tävling
4. Jens handbok för unga ryttare
5. Casparssons ridråd, dressyr, hoppning, linlöpning, tömkörning
Lycka till! :)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 051
Senast: gammalek
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Lavinia
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka