bok om varmblodiga hingstar

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Nela88
  • Startdatum Startdatum
N

Nela88

hej!

någon som vet vart man kan få tag i boken där det redovisas om varmblodiga hingstar 2009??

den med offentliga redovisningar om prestationer i tävling och avel.

Sv: bok om varmblodiga hingstar

STC är det som ger ut den. Ring dom så får du ett kontonr att sätta in pengarna på och ange din adress så får du den hemskickad.

Klistar in från travsport.se:

Avelsgodkända avelshingstar
STC:s "hingstbiblar" finns att beställa. Det är vår förhoppning att "hingstbiblarna" eller Offentlig redovisning av avelsgodkända varmblodiga travhingstar respektive kallblodiga hingstar som böckerna heter, skall hjälpa uppfödarna att ge sina ston bästa chansen att lyckas i aveln. Uppställningen har också fått många berömmande recensioner och boken ger stoägarna en rak, objektiv och mångsidig information om hingstarna.

Böckerna är uppdelada i två avsnitt:

Först i det "vita" avsnittet finns en genomlysande presentation med bild, hingstarnas härstamning och tävlingsprestationer samt det offentliga omdömet vid avelsvärderingstillfället. Därefter följer en presentation av de så kallade listhingstar av elitklass som avses stå uppstallade utomlands och som godkänts vid avelsvärdering i Sverige.

I det andra "gula" avsnittet redovisas statistikuppgifter över de avelsverksamma hingstarna och deras avkommor.
I kallblodens bok redovisas hingstar uppstallade i Sverige.

Publikationerna kan köpas via STC:s pg 15 80 30-7, STC.
Ange namn, adress samt namnet på vilken publikation du önskar.
Varmblodiga Travhingstar 180 kr
Avelsgodkända Kallblod 120 kr

Tack men hittade den på Travrondens hemsida :) dem säljer lite diverse böcker där

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 624
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar