- Svar: 13
- Visningar: 1 488
Jag har boendestöd här just nu, men undrar varför. Hen säger ju inget, utan förväntar sig antagligen att jag ska vara drivande. Ska jag be hen att gå igen kanske?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blev lite gjort trots allt. Jag tog disken och komposten och så hämtade jag saker i ladan. Och så installerade jag en kattlucka. Hen hämtade ved och dammsög.Märkligt. Jag vet inget om boendestöd men tänker att för att det ska funka så måste väl boendestödet ta vissa initiativ men utan att på nåt sätt köra över den boende. Det är ju ändå den boendes hem. Men samtidigt kan ju boendestödet väl inte bara vara tyst och göra inget heller?
Fråga vad som är meningen ska hända nu.
Jag har sagt att jag behöver någon med mål i mun. Sen finns det en genomförandeplan. Men jag undrar om alla vikarier fått ta del av den. Den som kom förra veckan visste inget om dem hon besökte. Jag frågade.Jag har fått en ny boendestödjare men denne har helt fel 'energi' för mig. Jag har lovat att testa några gånger till, annars får jag byta.
Boendestödet är till för dig, inte för boendestödjaren. Har du varit tydlig med vad du behöver (både hjälpmässigt och personlighetsmässigt)?
Det blev lite gjort trots allt. Jag tog disken och komposten och så hämtade jag saker i ladan. Och så installerade jag en kattlucka. Hen hämtade ved och dammsög.
Jag har sagt att jag behöver någon med mål i mun. Sen finns det en genomförandeplan. Men jag undrar om alla vikarier fått ta del av den. Den som kom förra veckan visste inget om dem hon besökte. Jag frågade.
Jag har vikarier hela tiden.Jobbigt när det blir så.
I min kommun kommer ju ingen 'oanandes', dvs, första gången (minst) de kommer så kommer de ihop med någon som varit hos en tidigare. Då blir det inte bara så att de har koll på vad som görs utan även HUR det vanligtvis görs. Jag har jättesvårt för främmande i mitt hem och tackar nej om de erbjuder vikarie som jag aldrig träffat tidigare.
Fy vad jobbigt, det är lite anledningen till att jag inte klarar boendestöd. Har nästan bara haft sådana. Därför jag aldrig riktigt förstått vad det är dom ska hjälpa mig med.Jag har boendestöd här just nu, men undrar varför. Hen säger ju inget, utan förväntar sig antagligen att jag ska vara drivande. Ska jag be hen att gå igen kanske?
Fick du gjort allt du hade på att-göra-listan igår? Annars kanske det är en idé att föreslå något som du har kvar därifrånHar boendestöd idag också. Hen sitter på andra sidan bordet och säger inget. Jobbigt. Det här känns poänglöst och jag vill sova.
Jo, det blev lite kvar på listan. Bl.a. hämta ved. Och så bakade jag aldrig. Sen behöver det dammsugas.Fick du gjort allt du hade på att-göra-listan igår? Annars kanske det är en idé att föreslå något som du har kvar därifrån
Men varför pratar inte personen? Låter jättekonstigt! Har ni sagt nånting?Har boendestöd idag också. Hen sitter på andra sidan bordet och säger inget. Jobbigt. Det här känns poänglöst och jag vill sova.
Jag har en uppfattning att en del omsorgspersonal är väldigt passiva i kontakten så länge inte brukaren själv initierar kommunikation och interaktion. Att det ses som någon sorts respekt och trygghetsskapande att "vänta till personen själv vill prata", typ.Men varför pratar inte personen? Låter jättekonstigt! Har ni sagt nånting?
Så småningom pratar hen. Men det är segt.Men varför pratar inte personen? Låter jättekonstigt! Har ni sagt nånting?
Jag har haft samma vikarie i ett tag nu.Det är alltså olika boendestöd som kommer hela tiden? Inte samma person?