Sv: Boende vill förbjuda ridning på vägen
Jag blir faktiskt lite förskräckt att flera i tråden har så dålig hänsyn och respekt till andra människor.
Nog för att jag vet att det finns ett och annat pucko men...
För mig är det
självklart att man tar bort bajset, och det gäller ALLA stigar eller vägar - även fast vi bara måste ta bort det på asfalten!
Bajsar hästen på asfaltsvägen åker man och tar bort det efteråt, bajsar den på grusvägarna sparkar jag ut det i skogen, samma sak om hästen bajsar på stigen (fast där kan man alltid putta ut hästarslet så hästen bajsar bredvid).
Att du/ni skiter i om det ligger bajs på vägen är ju oviktigt - det är de som INTE är hästintresserade som man måste tänka på.
Det är pga er/sådana som ni som det alltid är bråk mellan stallar och icke hästfolk.
Det är ju knappast något ovanligt fenomen att folk klagar på stallarna?! Och detta brukar ju vara pga att någon/några inte respekterar folks önskemål/klagomål.
Det finns lixom INGEN SOM HELST anledning att låta bajset ligga kvar på vägen. Bajs - oavsett ursprung - hör hemma i hagen/skogen, på fälten och i gödselstacken/toaletten.
Vi har också haft "problem" med folk som klagat över hästskiten, men klagomålen har inte gått längre än så eftersom ridskolan helt enkelt har skärpt sig. Då & då händer det att nån lat jäkel inte orkar hoppa av hästen och plocka bort bajset (för det är ju så jobbigt?) , och då har det hänt att någon kommit och klagat, men då är det bara att be om ursäkt och fixa det.
En liten allmän fråga till er som tycker det är okej att låta hästen skita varsomhelst:
Mockar ni aldrig på ridbana/ridhus heller? Mig veterligen måste man göra det på alla vettiga anläggningar.