Böjveckseksem?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Trissa

Trådstartare
Visst är det sådant som barn får? Jag funderar över om min hund har något åt det hållet i ljumskarna, han blir röd och irriterad när han legat och sovit och inte "luftat" ljumskarna. Vad gör man åt det på barn? Jag har smörjt med zinkpasta, och det funkar rätt hyggligt, men mest för stunden känns det som.
 
Sv: Böjveckseksem?

Jag har haft böjveckseksem sissådär senaste 20 åren. Det som hjälper bäst är hydrokortisonsalva och mycket mjukgörande.
 
Sv: Böjveckseksem?

Mjukgörande som tex Helosan? Jag vill helst inte använda cortison-salva.
 
Sv: Böjveckseksem?

Problemet är ju bara att med mjukgörande slipper man bara narigheten som kan uppstå.. för att verkligen bli av med eksemen behövs mer.
Men prova dig fram.
Jag hade någon mjukgörande en gång man fick på glasburk, den var kanonbra, men då hade jag varit hos hudläkare först och fått utskrivet.
 
Sv: Böjveckseksem?

Inotyolsalva brukar vara oslagbart, finns receptfritt på apoteket.
 
Sv: Böjveckseksem?

Och enligt fass innehåller den zink, som ju har fungerat rätt bra hittills. Jag ska absolut testa den, verkar som om det kan vara något för hans tassprickor också! Tackar! :bow:
 
Sv: Böjveckseksem?

Jag har också böjvecksexem, har haft det hela livet. Har nån gång använt kortisinsalva, men håller mig annars helst till Fenuril som mjukar upp väldigt bra.
 
Sv: Böjveckseksem?

Fenuril låter lite bekant, är det någon hand eller fotsalva? Jag tycker inte huden är torr på honom, "bara" röd, men mjukgörande är ju i och för sig aldrig fel.
 
Sv: Böjveckseksem?

Fenuril kan du ha på hela kroppen, den är dessutom väldigt dryg.

Kanske känner du igen den från den hemska TV-reklamen för något år sedan, där en kvinna halvligger i soffan klädd i rosa och hennes jätte-sliskige man smörjer in hennes fötter/ben med salvan och ger henne luftpussar! :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 245
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 537
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 983
Senast: Amha
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp