Bodil, 102, fick sin dröm uppfylld: Längtade efter att klappa en häst

Nej men *omedelbar och massiv gråtfest* vad fint! Och åh vad jag vill att alla Bodils får den stunden av glädje i sina liv att fortsätta få träffa djur även som gamla, utan att det ska behöva gå tio långa år mellan gångerna. :cry::heart :cry: :heart :cry: :heart

Senast ändrad:
När min nordsvensk är inriden skulle vi kanske kunna göra något lokalt besök på byns äldreboende också någon gång. Men han behöver nog miljötränas en hel del så han inte välter de gamla om han blir rädd för något, en shetlandsponny är ju mer behändig på det sättet.

När min nordsvensk är inriden skulle vi kanske kunna göra något lokalt besök på byns äldreboende också någon gång. Men han behöver nog miljötränas en hel del så han inte välter de gamla om han blir rädd för något, en shetlandsponny är ju mer behändig på det sättet.
Jag jobbar på vård- och omsorgsförvaltningen i HBG ifall du behöver kontakter dit när ni känner er redo 👍

Inte hästar men mamma som handmjölkat fler kor än vad jag troligen träffat i hela mitt liv har i så många år sagt att hon vill klappa en ko, så i somras så åkte vi till 4H och klappade ett par fjällnära kor och sedan två tvillingkalvar. Att jag aldrig tänkt på det tidigare, hon blev så glad och jag med att få träffa ett par kor igen och dessutom SKB. :love:

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 412
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 971
Senast: Blyger
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 206
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
3 010

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka