A
Anemonia
Jag var och provred en häst för ett tag sedan. Så fort jag hade kommit upp i sadeln (innan jag ens hade fått i fötterna i stigbyglarna) började en serie av bockningar och backutsprång. Jag lyckades sitta kvar ca 15 s, men åkte sen naturligtvis av. Vid andra försöket hände samma sak, men hästen lugnade sig så fort jag fått kontakt med dess mun.
Ägaren sa att det aldrig hade hänt tidigare och jag blir då väldigt fundersam. Testar hästen mig bara, och i så fall hur kan det komma sig att den inte har testat andra ryttare tidigare? Eller kan jag ha gjort något fel, eller är det helt enkelt så att hästen visst kan ha gjort så här tidigare????
Jag gillar verkligen den här hästen, men kan inte sluta fundera över detta. Är det en häst att satsa på? Kan jag vänja hästen av med det?
Väldigt tacksam för funderingar och tips.
Ägaren sa att det aldrig hade hänt tidigare och jag blir då väldigt fundersam. Testar hästen mig bara, och i så fall hur kan det komma sig att den inte har testat andra ryttare tidigare? Eller kan jag ha gjort något fel, eller är det helt enkelt så att hästen visst kan ha gjort så här tidigare????
Jag gillar verkligen den här hästen, men kan inte sluta fundera över detta. Är det en häst att satsa på? Kan jag vänja hästen av med det?
Väldigt tacksam för funderingar och tips.
Senast ändrad av en moderator: