Böckmann, ok budget släp?

Ume och equi-trek är ju nå varsin ände av kvalitetsskalan om det är viktigt för dig!
På vilket sätt då? Ume är ju känt för sin kvalitet och ET har min tränare som är mkt nöjd med ditt släp (sådan med urlastning på sidan). Åkt land å rike runt....

Jag kan ju bara tala för mig själv men hade lätt valt Ume! Dock valde jag Böckmann över Ume om det säger nåt? :)
du måste ju motivera ;)
Nu har jag kollat med nästa, de köpte sitt ET i england å har haft det i 10år.... jag förstår inte vad som är kasst med det... De som har limmat på trägolv där det blir fukt där väggarnas färg lossnar osv, de fattar jag att man ratar....

Har böckmann äkta boogie som UME?

En jag känner har ett Böckman släp och är supernöjd! Jag är suget på ett sådant men har redan ett släp som det inte är något fel på så det är tyvärr inte ekonomiskt motiverat i nuläget att köpa nytt :p

Nu har jag pratat med dem på Friends... har bara några frågor... den där inbyggda sadelkammaren, får man spunk om man lastat hästen och ska försöka ta sig under bommen å ut eller är det ok med plats? Mitt sto skickar man in men fölis har så klart inte lärt sig och jag antar att han måste ledas in några gånger... Han går in och åker väldigt snällt med sin mamma, men en annan sak att lastas själv sen...
Blev riktigt sugen på det som är helt i aluminium å glasfibertak... fick pris på 70... champion? bra/dåligt? Ume är så satans stora (jag har minihäst typ, 160 fullblod) och jag vette sjutton om min bil pallar UME... fan det är mitt drömsläp :/

Har precis köpt ett Böckman Duo R. Velade mellan Böckmann och Ifor Williamns men det blev ett Böckmann. Gillade det skarpt.

Uppdaterar och det blev ett duo-r med aluminium golv. Ingen sadelkammare.
Köpte till snabbfästen, extra lång bom bak och dubbade vinterdäck och då landade priset på 61.
Ännu är jag väldigt nöjd :)

Har en inackordering med Duo R som jag lånat några gånger. Det är ett fint, stabilt släp, men jag tycker det är trångt. Knappt så man kommer in bakom bommen på vänstersidan, lågt till tak, korta spiltor. Perfekt ponnysläp, men tycker det blir trångt för mina 160-165 hästar.

Å andra sidan har jag ett rätt stort, högt och brett släp själv, men jag upplever ändå Böckmannen som trängre än exempelvis Henran jag lånat några gånger som också är standarmått på.

Nu har jag pratat med dem på Friends... har bara några frågor... den där inbyggda sadelkammaren, får man spunk om man lastat hästen och ska försöka ta sig under bommen å ut eller är det ok med plats? Mitt sto skickar man in men fölis har så klart inte lärt sig och jag antar att han måste ledas in några gånger... Han går in och åker väldigt snällt med sin mamma, men en annan sak att lastas själv sen...
Blev riktigt sugen på det som är helt i aluminium å glasfibertak... fick pris på 70... champion? bra/dåligt? Ume är så satans stora (jag har minihäst typ, 160 fullblod) och jag vette sjutton om min bil pallar UME... fan det är mitt drömsläp :/

Jag har den fast i de extra stora utgåvan med mycket extra utrustning. Väldigt nöjd med det! :)

den där inbyggda sadelkammaren, får man spunk om man lastat hästen och ska försöka ta sig under bommen å ut eller är det ok med plats?

Vi stod på gårdsplanen och skulle skriva kontrakt på ett splitternytt Böckmann Big Master, men hoppade av i sista stund. Just för att det var för trångt mellan bom och sadelkammare, plus att det var otroligt tunn glasfiber och en bankande häst lätt hade slagit igenom ett knä (glasfiber blir vasst när det går sönder).

Någon av er som har Böckmann Duo-R som kör ponnyer?
Jag har lånat grannens när jag kört mitt halvblod men då upptäckte jag att det inte gick att sänka bommarna till ponnyhöjd. Frågan är om det kanske finns som tillval när man köper nytt? Jag har funderat på att köpa ett men då måste det ju även att gå att köra mina små islandshästar.

Någon av er som har Böckmann Duo-R som kör ponnyer?
Jag har lånat grannens när jag kört mitt halvblod men då upptäckte jag att det inte gick att sänka bommarna till ponnyhöjd. Frågan är om det kanske finns som tillval när man köper nytt? Jag har funderat på att köpa ett men då måste det ju även att gå att köra mina små islandshästar.
Mitt har ponnyfästen, men det är nog tillval/går att köpa och montera själv. Jag har nämligen inga fästen i väggen för bakbommen. Bara i mellanväggen. Däremot går det att köpa fästen löst. Har dock inte gjort det då jag inte har ponny :)
Frambommen går att ha i ponnystorlek i min.

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 046
Senast: Mimmimamma
·
Utrustning Jag har snöat in i blocket/hastnet djungeln av begagnade hästtransporter men känner att jag har för dålig koll! Jag har en stor (ca...
Svar
14
· Visningar
2 181
Senast: banani
·
Utrustning Jag har all respekt om folk ledsnar men nån kanske tycker det är kul. Jag har en Yeti där planen var att byta mot en nyare Yeti inom ett...
Svar
19
· Visningar
2 793
Senast: Digbil
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka