Böckmann, ok budget släp?

Dorinda

Trådstartare
tittar lite på att köpa trailer, nya har ju blivit väldigt billigt men jag undrar om de duger? Böckmann med alugolv för under 60kkr. Är golven bra? Har ju hört lite för många skräck historier om dåliga golv.
Men är det något att ha eller är det för vekt? De känns ju ok om man tittar på dem men hur de skulle vara efter 1års användning vågar jag inte sia om.

Jättenöjd med Böckmann. Jag har dock en av de dyrare modellerna, men alugolv är väl standard i alla nu.

Jag har ett böckman nollåtta, skulle inte tveka att köpa ett nästa gång heller.
Har flera kompisar som har sk budgetsläp och det är en rätt stor skillnad på kvalitet tycker jag. Mitt är stabilt där deras känns vekt.

funderade på böckmann och thule, men det blev thule. kunde blivit böckmann om det inte hade varit för att jag fick ett lite bättre erbjudande på thule

Jag tänkte först köpa en mindre hästbuss och hade en tråd om det men där sa någona tt det kanske inte var jättebra och dessutom dyrt för pengarnaså nu letar jag ett bra trailermärke, så passar på att gå in här och få lite tips.
Någon som vet vad som är bättre än bra? Ume med tillval eller har alla trailers det?

Tänkte egentligen vänta till Skandinavium i februari men är oinsatt om vilka märken som brukar visas där, någon som vet?

Listar de inte utställarna på hemsidan när det närmar sig?

Och vad som är bättre än bra beror nog mycket på vad du behöver. Bland det dyrare släpen finns bl.a. Fautras men då kan du lasta 3 stora hästar i deras största modell.

Har ett Böckmann Big Portax, en riktig dröm!

Anledningen till att de kanske ses som "budget" här på grund av att de är ganska prisvärda är förmodligen för att Böckmann är marknadsledande i Tyskland, de är skitstora och kan alltså ha rätt bra lager på många modeller och säljer många släp, alltså behöver de inte samma påslag på priset som en mindre tillverkare som gör alla släp på beställning. Mitt släp fanns hemma på lager i Sverige och hade kommit från Tyskland ett par veckor innan, behövde inte ens vänta på det!

Listar de inte utställarna på hemsidan när det närmar sig?

Och vad som är bättre än bra beror nog mycket på vad du behöver. Bland det dyrare släpen finns bl.a. Fautras men då kan du lasta 3 stora hästar i deras största modell.

Jo det gör de säkert och bättre än bra : ett hållbart stabilt släp med kvalite.

Värmlandsvagnen och Cheval Liberte är budget.....
Böckmann har några plywoodmodeller som är rimliga men i övrigt är det verkligen inget budgetmärke och kvaliteten är superb. Vilket är det allra viktigaste, hur stor sadelkammaren är och hur snygg färg den har är helt oväsenligt om det är en skramlande rutten rusthög efter ett par år.

Böckmann har några plywoodmodeller som är rimliga men i övrigt är det verkligen inget budgetmärke och kvaliteten är superb. Vilket är det allra viktigaste, hur stor sadelkammaren är och hur snygg färg den har är helt oväsenligt om det är en skramlande rutten rusthög efter ett par år.

Big Portax är dessutom väldigt luftig och rymlig, mitt sto på 172 cm ser liten ut och har gott om plats i släpet, hon har tidigare varit lite nervös att åka med men traskar snällt rakt in och åker super i detta. Det har en fjädring i hjulaxeln som på en vanlig bil, så otroligt bra åkkomfort och ligger bra på vägen.

Tänkte skriva nåt liknande, har aldrig sett böckman som budgetsläp och absolut inte om man jämför med riktiga budgetsläp- det är stor skillnad i kvalitet.

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 046
Senast: Mimmimamma
·
Utrustning Jag har snöat in i blocket/hastnet djungeln av begagnade hästtransporter men känner att jag har för dålig koll! Jag har en stor (ca...
Svar
14
· Visningar
2 181
Senast: banani
·
Utrustning Jag har all respekt om folk ledsnar men nån kanske tycker det är kul. Jag har en Yeti där planen var att byta mot en nyare Yeti inom ett...
Svar
19
· Visningar
2 793
Senast: Digbil
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka