Totola

Trådstartare
Det är så snuskigt dyrt att köpa böcker om barock/ridning för det finns så många! Kan man inte göra en slags bokcirkel där alla köper 1-2 böcker om akademisk ridkonst/sitsträning eller liknande och så växlar man så alla till slut har fått läsa alla böcker.?

*suck* jag har letat lite efter "nyttiga" böcker om ridning, och sen räknade jag på vad de jag absolut ville ha skulle kosta; 3000:- :angel:
Eller finns det någon ängel där ute som kan tänka sej att låna ut lite böcker? Jag vill ju inte köpa böcker värda mer än 2 månaders stallhyra :p

Sv: Böcker!

Du får väl pallra dig ner till Västergötland när Ridkonstens Vänner har träff nästa år. Då finns det alltid ett digert bokbord där man kan spana på böcker och bläddra och läsa. Sen vet man i alla fall vilka man helst vill satsa på :)

Men, har du inget bibliotek i närheten? Det de inte har hemma beställer de ju hem väl?
Aldrig behövt fråga, det märks att det bor mycket häst & rid-boknördar runtom Umeå - det mesta verkar finnas (man kan behöva stå i kö några månader bara).

Jodå vi har bibliotek. Men INGA bra böcker. Speciellt inte nyare varianter och utländska. Ska kolla lite närmare, men som sagt så är det rätt tunnt.

Fast som sagt, biblioteken ska kunna beställa hem, OM de gör det vet jag dock inte (har aldrig behövt fråga här, som sagt, även fast jag förstår på de som frågat att det aldrig är något knussel :) ).

Jag brukar ibland fråga efter böcker, och kan de inte beställa hem från andra bibliotek i sverige, så brukar de faktiskt köpa in.... De är jättebra att ha och göra med!

Jodå, man får ge förslag till böcker som ska införskaffas. Därav inte sagt att de faktikt blir inköpta..

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 340
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 766
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
S
Hästmänniskan Vilka är era favorit böcker om hästar o ridning? Vilken är den bästa boken om man vill lära sig mer om dressyr? Förr fanns det massa...
Svar
4
· Visningar
859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka