Böcker om stress och utmattning?

Tassa

Trådstartare
Det finns många böcker som handlar om stress och utmattning. Men jag skulle vilja hitta någon som innehåller lite mer konkreta övningar eller tips på hur man kan jobba med sitt egna tankemönster mm. Någon som har något bra tips?
 
Det finns många böcker som handlar om stress och utmattning. Men jag skulle vilja hitta någon som innehåller lite mer konkreta övningar eller tips på hur man kan jobba med sitt egna tankemönster mm. Någon som har något bra tips?
Jag blev tipsad om "Bli vän med din stress" av Petra Kahn Nord. Jag har dock inte läst den.
 
Det finns många böcker som handlar om stress och utmattning. Men jag skulle vilja hitta någon som innehåller lite mer konkreta övningar eller tips på hur man kan jobba med sitt egna tankemönster mm. Någon som har något bra tips?
Jag gillar verkligen ”Utan press: om medkänsla, prestation och stress”. Den ger bra förklaringar med exempel samt innehåller flera övningar inklusive ljudövningar som finns gratis på en hemsida. Andningsövningar osv.
Fick tips av min psykoterapeut om boken då hon jobbar mycket med CFT och KBT.
 
Åsa Kruse - Tillbaka till jobbet, och Niclas Almén - Återhämtningsguiden.
Handlar det om grubblande/ältande tankemönster är Sluta älta och grubbla (Olle Wadström) väldigt bra.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är på väg tillbaka efter utmattning och ska efter en längre tid på 75% sjukskrivning nu börja jobba 50%. Det är jag själv som har...
2
Svar
20
· Visningar
1 648
Senast: Seaside
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 766
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 715
Senast: Migo
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 914
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp