Böcker om självförtroende?

Misiaczek

Trådstartare
Jag har nu bestämt mig för att verkligen försöka göra något åt mitt dåliga självförtroende och min ständigt negativa inställning till allt här i livet, och känner att en bra början kan vara att läsa en bok om det?

Jag har efter en snabb googling hittat boken "Jag vill, jag kan, jag ska" och tycker den verkar bra.
Men tänkte fråga om någon här har läst den och vad tyckte du/ni isåfall?

Har ni något annat tips på någon bra bok/böcker om ämnet?

Tacksam för svar!

Sv: Böcker om självförtroende?

Jag håller med, jag tycker alla Mias böcker är väldigt bra. Pedagogiska och enkla att följa :)

Jag tycker också att "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra" är bra, lite mer "fakta-aktig" men bra :)

Sv: Böcker om självförtroende?

Tack båda för svaren!

Har nu beställt hem både Mias bok och "Jag vill, jag kan, jag ska". Ser verkligen fram emot läsningen :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
607
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 919
Senast: Squie
·
Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Myrten
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 912
Senast: Butros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar