Böcker filmer och repgrimmor...

A

Aultmore

Hej undrar om någon har böcker att tipsa om?Inte Dansar med hästar och det som Monty Roberts skrivit, de har jag läst.
Undrar om det finns några bra filmer om NH??
Och så undrar jag en sak om repgrimman, har hört att den ska sitta precis på mm rätt?Försökte läsa hur men det blev bara pannkaka av det!Någon som kan förklara på svenska??
Och vilket/vilka märke/n har den bästa sidepullen??

*känner mig dum*
:o

Tack på förhand...

Allt av Pat Parelli. Hans "Natural Horse-Man-Ship" är grunden i min filosofi och i min hästhantering. Fantastisk bok. Har tyvärr inte sett så många av hans filmer.

Som jag fattat det ska en repgrimma sitta som en vanlig grimma. Att knutarna ska sitta på ett visst sätt för att trycka på vissa nerver är bara bluff - aldrig fått några "vetenskapliga" belägg för det i alla fall.

Har just lånat en bok av Sven Forsström som heter "Islandshästar och horsemanship".Den är ganska tunn men har väldigt bra bilder och förklaringar,den kan jag varmt rekommendera för nybörjare inom NH som jag själv.

Hur får man tag i den boken? måste man beställa från honomm eller går det att få tag i den här i Sverige?? Är den bara på engelska(okej det går väl men är ju alltid lättare på svenska!)
Mvh/mig

Finns för 167:- (+19:- frakt) hos Bokus

Jag ska beställa körkortsboken, den och någon mer bok. Frågan är vilken, Sylvia Loch eller Leslie desmond, det är frågan ;) Eller slå på stort och köpa tre roliga (körkortsboken är inte rolig) böcker! Pete Rameys bok vill jag också ha! Ojoj, det blir mycket pengar. Kanske jag ska lägga en tusenlapp på böcker den här sommaren så har jag att läsa långt framöver! :D

Just det körkort...Kanske skulle börja med det!eller inte...Är ju så jävla tråkigt!
Jag får sådan ångest när personer som är yngre än mig får körkortet, det är inte kul!Är du 18, eller äldre?
Har du inte något körkortsprogram till datorn då??Man lär sig mycket mer av det, kan jag garantera.
det är ju i å för sig bra att ha boken bredvid så att man fattar vad man svarar, men bara sitta å mala igenom boken är ju svårt (iaf för mig som sitter å tänker på allt annat under tiden!)
Ska gå in å kolla på den sidan du tipsade om.
det är tur att det finns snälla själar! :p

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 725
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Hej! Har läst om NH på olika sidor och i olika böcker, och har märkt att vissa har lite egna metoder och filosofier utöver den kända...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
14 051
Senast: skuggi
·
Träning Hej! Hade lektion för en NHtränare i förra veckan. Det var intressant att få göra praktiska övningar från marken för tränare. Tidigare...
Svar
17
· Visningar
1 316
Senast: CoNo
·
L
Träning Hej.Har ju ej hållit mig särskilt mycket här på forumet NH. Men jag tycker det är interssant. Har börjat läsa böcker om NH. Och brukar...
Svar
11
· Visningar
897
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur