Bockar när han blir trött??

D

Dennis

Har en nyinriden 3,5 åring och han är helt underbar!!! :love:

När vi varit ute på skogstur och är på hemväg och han är lite trött har han ett ställe som han alltid bockar på! :crazy: Ordentligt:crazy: Han är kanonduktig och helt cool annars, aldrig rädd för nåt och arbetsvillig.

Innan han bockar går han och grymtar ett par gånger så jag är alltid förberedd och inget har hänt (än) inte heller blir jag rädd för han, men tycker att det är ett ofog som jag inte vill att han håller på med! Nu är han ju ung men visst borde man kunna säga ifrån på ett bra sätt?? Nån som har några tips?? :confused: :confused: :confused:
 
Sv: Bockar när han blir trött??

Jag har haft precis samma problem med min ungponny på 4 år. Jag hade gått fram o tbx på samma ställe där massa gånger tills han fattar att så gör man inte... Gå dit med honom i stället för att rida där, låt han beta eller nåt. Sen rider du dit nästa dag, stanna typ där o gör nåt så han får stå still o sen rider du bara förbi nästa gång... Ja nåt i den stilen...
Rörigt svar men du fattar nog!
Jag skulle bli arg:devil: o skälla lite men många andra kommer svara att du bara ska ignorera det o rida vidare men jag vill ha väluppfostrade hästar så jag hade inte gett mig före dumheten var ur världen.
Har haft ett antal unghästar o ungponny på rad nu är så trött på dom pga just såna saker som du beskriver... :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
607
Senast: Seaside
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 881
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 291
Senast: Jealle
·
Hästhantering Hej! Vi köpte en unghäst för lite mer än ett halvår sedan, ett stort fullblod. Det har varit mycket träning ang. hanteringen av...
Svar
7
· Visningar
1 813
Senast: Esset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp