Blue Talk xx 917

Sv: Blue Talk xx 917

Har sett det fotot tidigare, en urläcker fölis!!! Man blir hagalen när man ser den. Minns att vi diskuterade om den var/blev svart eller riktigt mörkfux.

Jag kan tänka mig att betäcka med Blue Talk xx! Han är 15 i år så förhoppningsvis håller han ett tag till.
 
Sv: Blue Talk xx 917

Jodå jag såg att det var din synpunkt på honom, men en fråga då. Vem ger dig rätten att kapa honom vid kotorna??

En hingst som löper har en helt annan mentalitet än en hingst som betäker. Det borde du ju veta som är fullblods människa.

Jag har träffat honom live både på banan och nu under tiden han betäker, och det är viss skillnad. Men han är varken dum eller elak.

Att han inte används inom fullblods aveln kan ju ha sin orsak till att ägarna kanske inte vill det. Vad vet jag.
 
Sv: Blue Talk xx 917

06.jpg


Oh my god! Me löve it!! :love: :love: :love: :love:
 
Sv: Blue Talk xx 917

hi,hi :D ...ja den fölisen får min tunga att hänga vid knävecken!
Så fin! :d
 
Sv: Blue Talk xx 917

Har bara sett honom en gång och slogs även jag av han är väldigt vacker. :)
Detta var på Gärds påskmeeting -03, tyvärr så var inte resten så vackert som hans utseende, han vägrade ut sig i debutantklassen. :smirk:
 
Sv: Blue Talk xx 917

roslagen skrev:
Själv tycker jag att han är ett riktigt vidrigt exemplar på fullblodshästen som sådan,
och att inte skall användas i aveln alls , men det är jag det.
Att han löpt väl väger inte upp resten av hans icke kvaliteter, han är snygg men det är nästan alla National Zenith xx avkommor men därefter kommer riktigt usla beteende mönster på tävling etc. Om han vore eftertraktad inom fullblodsaveln så skulle ägarna tjäna mer på att ha honom i den verksamheten och ändå har han stått på semin i halvblodsavel.


Eh?? Är det verkligen samme Blue Talk som jag sett :confused:
Den jag har sett han mkt bra galopp och är snygg och högrest, super lung och fin på tävlingarna. Är placerad högt upp till msv dressyr nu. Var på våra dressyrtävlingar för ett par veckor sedan och blev bland de tre bästa i LA:4 bland en massa mkt bra dressyrhästar.
 
Sv: Blue Talk xx 917

Men när såg du honom? Jag såg honom för en massa år sedan när han gick ett par ft och visst hoppade han mkt bra då i alla fall.

Trav har han ju. Har ju en hel del placeringar i dressyr nu så traven kan ju inte vara låst precis. Ni tänker inte på San Quintero???? För han kan absolut inte hoppa eller röra sig speciellt bra av det jag sett i alla fall.
 
Sv: Blue Talk xx 917

snuffanny2.jpg


Min Blue Talk!

Måste ju säga att pratet runt honom låter helt annorlunda på tävlingsbanorna.
 
Sv: Blue Talk xx 917

Enligt ridsportförbundets resultatdatabas så tävlas han av Anna Hassö i dressyr. Så det tycks inte vara någon tolvåring involverad? Han har under 2004 resultat i L:A, inga resultat 2003.
 
Sv: Blue Talk xx 917

Nä för det var en ung flicka som red honom förut. Anna har precis fått tillbaka honom.
 
Sv: Blue Talk xx 917

Jättefin. Vill ha egen avkomma! Kanske skulle betäcka mitt sto med Blue Talk också då...?!
 
Sv: Blue Talk xx 917

Ja nu blev jag också ännu mera sugen :d ...hi,hi... annars får jag börja med haklapp om jag ska gå med tungan hängande ute ständigt när avkommorna börjar dyka upp! ;) :D
 
Sv: Blue Talk xx 917

Måste bara få fråga vad det är mer för stam bakom?
 
Sv: Blue Talk xx 917

(lånar din tråd crazy) Lägger mig i. Kan inte vara helt partisk då jag har en mycket trevlig avkomma efter Bullen och hon är då så korrekt man kan bli i huvudet. Är fux m ljus man och svans (vit) och en vacker bläs (precis som hennes far) Rör sig mycket trevligt dock bättre bak än fram, men absolut inte dåligt. Har haft mitt sto på betäckning hos ägarna(innan de skickade honom till Anna) och jag tycker han hade ett mycket trevligt temperament. Hoppas att jag får behålla/ha kvar henne henne då hon just nu står skadad (se hästvård) pga kiropraktikbehandling. Bullen har placeringar i alla sina starter med Anna (sedan hon fick tillbaks honom) i LA och vann sin MSV debut. Detta tyder på att han inte har helt kassa gångarter, dock är de väl inte i världsklass, men vilka fullblodshingstar har det? han har gett min häst mycket elstisitet och enorm utstrålning. Lättlärd och cool i alla situationer, dock med ett litet humör ibland, men så är hon ju också en rödmyra. ;) Han var inte mitt förstaval av fullblodshingstarna men jag är supernöjd med resultatet.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Blue Talk xx 917

Låter inte dumt ju! Har du ingen bild du kan lägga in eller länka till? Vill se! Blir bara mer och mer sugen på att använda BT...

Hur hög är hon förresten?
 

Liknande trådar

R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
40 605
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp