Sv: Blue Talk xx 917
hej...
satt här och läste om era kommentarer om bullen.. då kan ja komma med en sann kommentar.
vi var delägare i bullen under ca 2 år och jag red han.. jag var då 14 år och det var tänkt att jag skulle tävla honom. hans favorit form var hög avknäppt nacke och pretiga frambens rörelser. detta jobbade jag hårt med under ca 1,5 år och lyckades då få han i riktigt fin form och fick se att hästen kunde trava!
sen blev han skadad och jag tog hand om hela konvalisenten med promenad först 10 min om dan sen ökades de gradvis! o han var snäll som ett lamm fast han bara gick 10 min om dan!
sen pga konflikter mellan oss o hans nuvarande ägare orkade jag inte ha kvar honom för allt tjat och strid och vi hade inte råd att lösa ut hela hästen så dom köpte våran halva.
har nu en avkomma efter han som är 3 år och inriden.. när han var hingst på våren som 3 åring kunde jag leda ut han i hagen med bara ett grimskaft runt halsen de kallar jag bra syke! har sålt den nu till en 13 årig tjej eftersom han blev för liten, som satt upp efter han var riden ca 5 ggr och det funkar super!
bullen är fantastisk och jag saknar den hästen oerhört mkt för hans personlighet! jag tog inte han bara för att han var en godkänd hingst utan för att jag tyckte om hästen!