Blue Talk xx 917

Sv: Blue Talk xx 917

Det är väl en ganska normal procent så det var ju inte alls så tokigt som vissa vill få det till??
Fullblodshästar är ju inte överrepresenterade i dressyren heller så jag kan nog anse det vara väldigt bra.
 
Sv: Blue Talk xx 917

fina bilder och snygga är dom båda två
 
Sv: Blue Talk xx 917

fadeya skrev:
Det är väl en ganska normal procent så det var ju inte alls så tokigt som vissa vill få det till??
Fullblodshästar är ju inte överrepresenterade i dressyren heller så jag kan nog anse det vara väldigt bra.


Har inte sagt att det är varken bra eller dåligt, men det imponerar inte på mig, de procenten hade knappast räckt till en seger i "vanlig" MSV klass (dvs inte unghästprogrammet)
 
Sv: Blue Talk xx 917

Men vann inte hästen en "vanlig" msv då eller gick den som unghäst? Det finns flera tävlingar som ekipage vunnit medelsvår på 64% det har ju faktiskt också med att göra hur högt eller lågt domarna ligger.
66 procent på en fullblodshäst i msv tycker jag är mkt bra, hur många andra har klarat av det??
 
Sv: Blue Talk xx 917

fadeya skrev:
Men vann inte hästen en "vanlig" msv då?? Det finns flera tävlingar som ekipage vunnit medelsvår på 64% det har ju faktiskt också med att göra hur högt eller lågt domarna ligger.
66 procent på en fullblodshäst i msv tycker jag är mkt bra, hur många andra har klarat av det??

Det var en Msv för unga hästar han vann på den procenten( fast han är inte unghäst, f-89) , någon annan seger finns inte registrerad...
 
Senast ändrad:
Sv: Blue Talk xx 917

Säga vad man vill...Blue Talks xx prestationer på galoppbanan borde egentligen vara nog. Även A H´s lovord om honom...tror knappast hon hade varit intresserad av att köpa en häst som hon inte tycker är riktigt bra! Hon köpte ju systern då hon inte fick köpa Blue Talk xx...bara detta talar ju för vilken häst det är!

Han var ju väldigt duktig...jag såg honom faktiskt på TV en gång när de stod och snackade med förra ägaren samtidigt...någonting om nominering till årets galopphäst eller nåt sånt...minns inte riktigt.
 
Sv: Blue Talk xx 917

ia_ skrev:
66,29% om det nu imponerar

Själva procenten tycker jag är BRA, vet inte vad han haft i andra MSV... Sen kan man ju alltid vrida och vända på det.

Antingen JÄTTEBRA, vinst i sin första MSV med 66 %.
Eller..
4 startande och en domare som alltid ligger mkt högre än vad andra domare gör... Har sett en hel del resultat för honom där de som vunnit haft upp mot 75 %. :smirk:

Personligen tycker jag att det verkar vara en trevlig häst!! ;)
 
Sv: Blue Talk xx 917

Lovade Kactuz för länge sedan att lägga ut bilder på hennes häst. Nu efter mkt om och men kommer dom.

P1010019.jpg


kactuz4.jpg
 
Sv: Blue Talk xx 917

Vilken fin Blue Talk xx avkomma!Ngt kraftigt ansatt hals...men hellre det än en klen spinkig hals! :love:

Jag undrar vad det är på mödernet på den??
 
Sv: Blue Talk xx 917

Tackar Shady :bow: Här är min 03 efter Blue Talk. Visst har hon inte den bästa halsen(ärt den från mamma) men den är inte så kraftig nu som den var på den bilden. Dock är den ju lite kort :angel: Om du går in på www.lusitanoval.se kan du se en bättre bild på henne på sidan som har rubriken våra hästar, där står hon tillsammans med en brun vallack i padocken. (Det är inte stallägarnas häst utan min!, de tog bilden för den var så fin :rofl: ) Mamman är okänd och jag kan bara säga att jag är tacksam att jag tog bullen då han lättade upp typen något otroligt och så rör sig min lilla dam med en otrolig lätthet och mjukhet. Mamman är mmarkbunden och tung i typen. ;) (Mamman finns även med på hemsidan) Mvh Kactuz ägare
 
Sv: Blue Talk xx 917

Jätteroligt att vi äntligen fick se bilderna på henne! Jag tycker hon är jättefin!
 
Sv: Blue Talk xx 917

Tack Crazy. Kactuz rör sig verkligen trevligt, dessutom fick hon ett mycket trevligt och lite ovanligt utseende. (Med den ljusa manen och svansen)
 
Sv: Blue Talk xx 917

Det var så lite så. Låter dom ligga ett tag till tråden börjar halka bak.
 
Sv: Blue Talk xx 917

hej...
satt här och läste om era kommentarer om bullen.. då kan ja komma med en sann kommentar.

vi var delägare i bullen under ca 2 år och jag red han.. jag var då 14 år och det var tänkt att jag skulle tävla honom. hans favorit form var hög avknäppt nacke och pretiga frambens rörelser. detta jobbade jag hårt med under ca 1,5 år och lyckades då få han i riktigt fin form och fick se att hästen kunde trava!
sen blev han skadad och jag tog hand om hela konvalisenten med promenad först 10 min om dan sen ökades de gradvis! o han var snäll som ett lamm fast han bara gick 10 min om dan!
sen pga konflikter mellan oss o hans nuvarande ägare orkade jag inte ha kvar honom för allt tjat och strid och vi hade inte råd att lösa ut hela hästen så dom köpte våran halva.
har nu en avkomma efter han som är 3 år och inriden.. när han var hingst på våren som 3 åring kunde jag leda ut han i hagen med bara ett grimskaft runt halsen de kallar jag bra syke! har sålt den nu till en 13 årig tjej eftersom han blev för liten, som satt upp efter han var riden ca 5 ggr och det funkar super!
bullen är fantastisk och jag saknar den hästen oerhört mkt för hans personlighet! jag tog inte han bara för att han var en godkänd hingst utan för att jag tyckte om hästen!
 
Sv: Blue Talk xx 917

*kl*

Rycker i en gammal tråd.
Någon som vet hur det har gått för "bullens" avkommor?
Ingen som har bilder på avkommor eller på Blue Talk att lägga ut då jag inte kan se en enda bild här i tråden?
Någon som tycker något annat?
Är väldigt intresserad då jag funderar på honom till mitt sto nästa år.
Någon som vet vad han nedärver?
Gång?
Hopp?
Tacksam för svar.:bump:
 
Sv: Blue Talk xx 917

Nej, men oj:o
Vad dum jag känner mig nu, får väl skylla på att jag inte har hingstkatalogen från i år.
Vad dog han av då?
Ålder?
Jaja, kan vara kul att veta vad det blev av hans avkommor ändå...
Finns han kvar på fryst eller han stod på naturlig?:crazy:
 
Hej, ag vet att detta är en gammal tråd men ag skulle väldigt gärna se bilder av Blue Talk. Jag har ett sto efter honom som ska betäckas nu i år, det hade varit kul att se hennes far.
 

Liknande trådar

Avel Det verkar vara många som är intresserade av fullblod i halvblodsaveln. Jag är intresserad av vilka hingstar som kan vara gångbara i...
2
Svar
21
· Visningar
2 474
Senast: KickiH
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
40 604
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Ponnyer på (nästan) fri tillgång?

Omröstningar

Tillbaka
Upp