Blue Lotion - blistringseffekt?

Monsieur de Mai

Trådstartare
Om man masserar in Blue Lotion på hela kroppen på hästen och sedan lägger på täcke och låter hästen stå med det hela natten, finns det någon risk för blistringseffekt då?

Sv: Blue Lotion - blistringseffekt?

varför i hela friden ska du massera in hela hästen?

hej
har aldrig upplevt en blistrings effekt utav blue lotion.Använder det regelbundet på manke, ben r.o. och kors efter intervaller & back träning. Bandagerar & täcker mina som vanligt, sedan 6-7 år tillbaka.
Tror det beror mer på hur känslig din häst är i huden.

Det är ingen fara att täcka över Blue Lotion men jag ser ingen anledning att ta det på hela kroppen?

Det är ingen fara att täcka över Blue Lotion men jag ser ingen anledning att ta det på hela kroppen?

Man kan ha det, precis som med Arnika gel, som massage liniment för att kyla ner ömmande muskel grupper så att dessa på så sätt sätter igång att arbeta upp blodcirkulationen. Även kyllera kan användas för detta ändamål, dock med tidningar/plast men det blir så mkt kladdigare!!!

Min ena häst fick rejäla blisterskador av BL, hon blev helt sårig och knottrig på hela benen!!! (Medan den andra inte reagerade alls)
Och jag hade inte ens lindat ovanpå. Så jag tycker du skall prova på en liten fläck för att se hur din häst reagerar.

Min ena häst fick rejäla blisterskador av BL, hon blev helt sårig och knottrig på hela benen!!! (Medan den andra inte reagerade alls)
Och jag hade inte ens lindat ovanpå. Så jag tycker du skall prova på en liten fläck för att se hur din häst reagerar.

Fick hon blisterskadorna trots att du inte lindade över benen?

varför ska du massera in det å hela kroppen? Vad vill du ha ut av det:confused: :confused: :confused:

Tänk bara på att inte ha det på ryggen, för Blue Lotion är alldes för starkt för att ha på ryggen.

Ska du öka blodcirkulationen och få en läkande effekt ska du inte ta hela kroppen sammtidigt. Ta mindre partier åt gången så kan kroppen bättre koncentrera sig på de områderna.

Vad ska man då ha på ryggen istället?
Blue Lotion är ett "snällt" liniment som går alldeles utmärkt att använda på ryggen.
Radital fungerar oxå. Vill man ha det lite svagare spär man med lite vatten.
Aloe Heat Lotion är mkt bra för spända muskler. Används utan täcke. Tänk bara på att det är 96 timmars karens.

Blue Lotion är ett "snällt" liniment som går alldeles utmärkt att använda på ryggen.
Radital fungerar oxå. Vill man ha det lite svagare spär man med lite vatten.
Aloe Heat Lotion är mkt bra för spända muskler. Används utan täcke. Tänk bara på att det är 96 timmars karens.

Okej, tack för tipset! Jag trodde också att Blue Lotion var ett lindrigt liniment...

Kan man använda Aloe Heat Lotion flera dagar i rad eller hur ska man göra?

Det linement du själv föreslår är ju först kylande o sedan värmande i ditt fall är väl ett värmande o rekommender ett mildare o det fins ett fyra ess linemet som är bra! O billigt.:angel:

Det linement du själv föreslår är ju först kylande o sedan värmande i ditt fall är väl ett värmande o rekommender ett mildare o det fins ett fyra ess linemet som är bra! O billigt.:angel:
jag kan stava bara datorn som inte hänger med:angel: :angel: :rofl:

Varför inte skaffa ett back-on-track ryggtäcke istället ?
Detta fungerar mycket bra.

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 560
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 561
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka