Blötmat till kissarn

H

Hoppaloppan

Hej!
Mina 3 katter äter endast torrfoder just nu (1st Choice), en portion på morgonen och en på kvällen. Men jag skulle vilja byta ut en av måltiderna till blötmat, vilken skulle ni rekomendera?
 
Sv: Blötmat till kissarn

Mjau! Mest likt kattens naturliga föda och innehåller inte en massa "skit", som spannmål t.ex.
 
Sv: Blötmat till kissarn

Hej!
Mina 3 katter äter endast torrfoder just nu (1st Choice), en portion på morgonen och en på kvällen. Men jag skulle vilja byta ut en av måltiderna till blötmat, vilken skulle ni rekomendera?

Jag tycker det är för lite med bara två matningar per dag om du inte är väldigt generös när du portionerar eller om de möjligtvis är ute och skaffar sig egen föda på dan. Ett mål till per dag i alla fall, eller ännu bättre, fri tillgång.

Mjau blötmat är mitt tips.
 
Sv: Blötmat till kissarn

Det är inte alld för lite, det är alldeles lagom för mina katter.
Fri tillgång kan de inte ha.

Mjau har jag hört innan att det är bra, så jag får nog allt testa det!
 
Sv: Blötmat till kissarn

Om katten är i bra hull är det väl lagom, de får ju inte bli tjocka heller.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän. Hur länge är det vanligt att de är...
Svar
8
· Visningar
573
Senast: CFrisk
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
440
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 737
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp