Blötläggning av torrfoder

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Stallflicka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 5 201
S

Stallflicka

Hur pass viktigt är det med vatten till torrfodret? Min hund gillar maten bättre när det är mindre mängd vatten... Men jag vet inte hur pass bra det är? Kan man ge helt utan vatten om man har en vattenskål på sidan om?

Sv: Blötläggning av torrfoder

jag ger helt torrt+ lite ojla ibland, dom driker efter dom har ätit,dom tycker mkt bättre om när man ger torrt

är väldigt individuellt...
min stora blandrashane jag hade för nått år sedan, han fick man lov att blötlägga riktigt för annars gluffsade han i sig det för fort o det blev för torrt o han spydde upp allt... de hundar jag har nu behöver egentligen inte det.. men fyller i med liite vatten bara för att ja ska veta att de verkligen får i sig någe vatten.. är lite dåliga på att dricka annars...

Jag ger alla hundar torrfoder torrt och de har alltid vatten till hands.

Ja, du kan ge det torrt så länge hunden har tillgång till vatten.
Jag ger min ena uppbött och den andra färskfoder + ett mål torrt torrfoder och då dricker han alltid efter eller så gör han uppehåll i ätandet och går och dricker en sväng innan han går tillbaka till skålen och äter färdigt :p

två av mina äter torrt sen den ena äter blött för att gillar det mera, Men dom har endå¨alltid vatten att dricka:)

Ger alltid min torrt torrfoder, blött äter han inte. Vatten finns självklart alltid.

Som sagt är dt olika hundar, men jag tycker dt är ganska bra att blöttlägga då vet man att de får i sig vatten också ..:)

Hur pass viktigt är det med vatten till torrfodret? Min hund gillar maten bättre när det är mindre mängd vatten... Men jag vet inte hur pass bra det är? Kan man ge helt utan vatten om man har en vattenskål på sidan om?

Det är inte viktigt att blötlägga själva fodret, utan jätte viktigt att det fínns frisk vatten tillgängligt.
Många hundar tycker inte ens om blötlagt foder, eller äter endast uppblött, det är olika vad dom är vana vid.

Givetvis kan du ge torrfodter som det är i en skål, huvudsaken är att det finns friskt vatten som vovven kan dricka med. :laugh:

Vad är det för Vovve? Bild?:bump:

tack för svaren allihopa. då ska jag börja ge henne torrfoder med bara lite vatten, och så vattenskålen på sidan om.

det är en schäfer/tervuerens tik. :) har inga bilder på internet till hands just nu tyvärr..

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 204
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
790
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 834
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka