blöta pellets?

Sv: blöta pellets?

Vanligtvis behöver man inte blötlägga pellets. Lucernpellets är ett undantag men även det går att fodra torrt beroende på hur mycket man ger, om man blandar det med annat foder och hur glupsk hästen är. Men det finns en risk för foderstrupsförstoppning om man ger lucernpellets torr.

Sv: blöta pellets?

okej.. men jag for nog förtsätta blöta iaf, annars ramlar det ur munnen på henne och hon äter så fort att hon går lös på ponnyns mat, han får ju bött eftetrsom han äter alger.
tack för hjälpen :)

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 017
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 440
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar