Blommor giftiga för hundar?

N

Nozer

Vill få in lite mer grönt i fönsterna här, men kan minnas mig att vissa blomsorter är direkt giftiga för husdjur om dom äter det.

Så, vilka blommor o grödor ska man undvika för hundens skull?

/Tobbe

Sv: Blommor giftiga för hundar?

Garderobsblommor. Tydligen ska det vara en av de giftigaste växter vi har i våra svenska hem.
Läste jag efter att min sambo provsmakat på en. :angel:
Hans tunga domnade bort, svällde upp, han kunde inte stänga munnen, dreglade som ett djur och skrek för att det brände hela vägen från munnen ner i magen. :angel:

Vi har dock fortfarande kvar våran eftersom att hundarna aldrig varit intresserade av att äta på den. Och vad gäller sambon så gör han nog inte om det. ;) :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 191
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 901
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar