Blödning i benet

diabla

Trådstartare
en häst i mitt stall har tydligen det. Men dom går ut och går med den varje dag ändå. Då är min fråga om det är bäst att gå på hårt eller mjukt underlag? asfalt eller manege tänkte jag mest på?
 
Sv: Blödning i benet

Det där går ju inte att svar på utan att veta vad det är för blödning och hur den uppkom. Är det en blödning såsom blåmärke modell större, eller är det någonting som gått sönder? Är det en blödning orsakad av yttre trauma? Vad har veterinären sagt?

Hästar som är halta och ska promeneras ska inte gå på för mjukt underlag. Asfalt eller fast grusväg är bäst.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 681
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 841
Senast: Lutten
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp