Blodigt allvar eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är tur att jag har en hyresvärd som har hästar och som dessutom är kunnig. Hon har ju haft ridskola och hennes syn på hästar och ridning synkar med min så jag har förtroende för henne. I morse när vi träffades i stallet tog jag upp gårdagens problem. Hon bara skrattade hjärtligt åt att jag tog det på så stort allvar :D. Hon trodde att det var sadeln som orsakade problemet och frågade om den var hög i bakvalvet. Det kunde jag ju bekräfta att den var.

Sedan visade jag henne filmen som togs igår. Hon såg ju vad jag menade men tyckte att jag överdrev :cool:. Så farligt var det inte, enligt henne.

Men jag fick lite tips av henne så jag får hoppas att det löser dig. Jag hoppas också att det hjälper att korta upp lädren ett hål så inte benen flaxar i lättridningen så in i bängen.

Det är ju en nackdel att rida andras hästar när man själv inte kan välja vilken utrustning som ska användas, varken med det ena eller andra. Det enda man kan göra är att komma med förslag.

Men hyresvärden tyckte att hästen var fin. Jag kan inte annat än hålla med henne om det, så jag bjuder på en bild från spektaklet igår. (Ignorera den tvåbenta som sitter på. Filmen och bilderna är redan sönderanalyserade, så det behöver nog inte göras en gång till.)

Ögonblicksbild-1-2015-01-24-20-14.png
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 167
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • A-kelpie, tollare eller collie?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp