Blöder efter valpning?

Ramona

Trådstartare
Jag har en kompis vars tik fått valpar. De är nu 5-6 dagar gamla och alla är friska och krya. Dock nämnde hon att tiken fortfarande blöder lite, är det verkligen ok?
Mina tikar har inte blött så länge efter valpningen...men vad kan vara fel?

Sv: Blöder efter valpning?

Förmodligen är det inga fel alls. Det är ju inte ovanligt att tikarna har avslag längre tid än 5-6 dagar.

Är det vanligare att större raser blöder längre än mindre?
Själv har jag inte varit med om det nämligen. De har slutat blöda inom ett par tre dagar.

Mina lapphundar kunde ha avslag i 2-3 veckor.
Så länge det är klart tunnt blod, så skulle jag inte se det som onormalt. Är det segt, trögflytande illaluktande, så ring en vet.

Hade en bekant som hade valpar och hennes tik blödde nån vecka efter valpning så det är nog inget farligt...

Gnist skrev:
Inte egentligen..Det är tämligen normalt.

Jasså ja kanske...har ju aldrig haft valpisar så...Trodde kanske runt två veckor max. Men man lär sig nåt nytt varje dag :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 727
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 974
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka