Blod i urinen

Nirvana

Trådstartare
Igår på morgonen började jag kissa rent blod från ingenstans. Precis efter varje gång jag hade kissat klart gjorde det sjukt ont, i övrigt inga andra symptom. Först trodde jag att jag kanske hade fått urinvägsinfektion, men sent igår upphörde både blodet och smärtan så det borde inte vara det. Är det någon som har en teori om vad det kan ha berott på?

Igår på morgonen började jag kissa rent blod från ingenstans. Precis efter varje gång jag hade kissat klart gjorde det sjukt ont, i övrigt inga andra symptom. Först trodde jag att jag kanske hade fått urinvägsinfektion, men sent igår upphörde både blodet och smärtan så det borde inte vara det. Är det någon som har en teori om vad det kan ha berott på?

Maken hade det sa for manga ar sedan. Han var till docktorn och det visade sig inte vara nagot problem alls, enligt dr. sa kan det handa (med lang forklaring) ... men man ska alltid kolla med sjukvarden for att vara saker.

1177. Makroskopisk hematuri ska i regel utredas.

Cystit, pyelonefrit, uretrit och glomerulonefrit är väl några av de vanligaste inflammationstillstånden som kan orsaka hematuri så där på rak arm. Finns andra tillstånd man vill utesluta också.

Jag upplever att blodig urin kan komma och gå vid UVI.

Kan vara uvi ändå, vet inte din ålder men har du passerat klimakteriet är det mkt viktigt att kolla upp om det kommer minsta lilla blod.

Jag hade något liknande för något år sedan! För mig höll det i sig i nästan ett dygn, jag kissade rent blod och hade hemskt ont i samband med att blodet kom ut. Eftersom jag är tjurig och vårdresistent av mig så vägrade jag föras till sjukhus, så jag fick aldrig veta vad det berodde på. Min känsla var att det var en blödning som pågick antingen i urinblåsan eller som kom någon annanstans ifrån och tömde sig genom urinblåsan. Blödningen var kraftig och med täta trängningar första timmarna och mer utspädd och mindre frekvent mot slutet.
Inga sviter av det efteråt, inga tecken på urinvägsinfektion, utan blödningen avtog och sen var allt frid och fröjd.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 544
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Skulle skära av en hal sötpotatis igår och slant. Kniven, en ny hypervass Fiskars kökskniv, for snett in i tummen (ovanför översta leden...
Svar
8
· Visningar
1 339
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft min beskärda del av UVIer, både tysta och med symptom, och även ett flertal njurbäckeninflammationer, men aldrig upplevt...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama