Blod i avföringen??

fettso

Trådstartare
Våran Marly hade blod i avföringen nu på kvällen,vad kan det vara?Han bajsade dessutom i sängen,han som alltid går på lådan!?

Sv: Blod i avföringen??

Hur mycket blod är det ? Lite blod kan tyda på sprickor i analen. Vid diarrée kan det irritera och det kan blöda lite. Det jag lärt mig är att, ljust blod kommer från analen, mörkare längre inifrån tarmarna.

Mer information behövs.

Det var bara lite blod(ljust),om han har sprickor i analen ska jag bara låta honom va då??

Om det är ljust blod kan det vara någon tillfällig, ofarlig irritation så om katten är pigg i övrigt (kissar, bajsar, äter och dricker normalt) kan du avvakta och se vad som händer. Blir det inte bättre får du ringa veterinär.

Ok ska hålla honom under uppsikt då!
Han har både kissat,bajsat,ätit och druckit idag.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 219
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 895
Senast: Frida.G
·
Katthälsa Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän. Hur länge är det vanligt att de är...
Svar
8
· Visningar
589
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama