Blod i avföringen

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare gwaurosa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 523
G

gwaurosa

HJÄLP !!!
Varför har min 9 veckors valp blod i sin lösa avföring???.Upptäckte det på vägen hen från uppfödaren,hon är glad, pigg,matglad.Har gett henne ris tillsammans med maten.Men det har bara gjort avföringen lite fastare.
Nån som vet???:cry:

Sv: Blod i avföringen

Är valpen besiktad utan anmärkning innan leverans?
När avmaskade den senast?
Vad säger uppfödaren?
Hur många dygn har detta pågått?
Är det blod i bajset eller "utanpå" - dvs är bajset svart som det bli om hunden har en blödning i magen eller början av tarmen eller är det rött blod utanpå bajset?

Små valpar blir både lätt uttorkade och snabbt påverkade näringsmässigt om de har diarré i flera dagar. Då är det bara vet. som kan hjälpa!

/Swat

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
531
Senast: Roheryn
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 547
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
751
Senast: Lillefrun
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 533
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter