Blir torv gammalt?

G

Gläntan

Jag vill få torv hemlevererat istället för att åka och hämta. Det minsta antal som levereras ut är 6 pallar - 108 balar. Detta är i mesta laget för mig, så min fråga är om torv tål att lagras?

Sv: Blir torv gammalt?

Hur länge har du tänkt lagra den? Samt under vilka förhållanden har du tänkt lagra den? Om den lagras torrt och skyddat klarar den sig nog länge, men frågan är ju hur l änge du skulle behöva lagra den. Köpa hem partiet tillsammans med någon?

Den tål lagring i flera år om du kan lagra den så att inte vatte tränger in genom plasten.

Hej
Kan tyvärr inte svara på din fråga men undrar om du eventuellt kan hjälpa mej.
Vart kan jag köpa hem pall med torv snälla är det någon som vet
bor i Göteborg men tacksam för alla tips.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 148
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar