• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pretty_Fly
  • Startdatum Startdatum
P

Pretty_Fly

"fegare" när dom är dräktiga?!
släppte ut mina pållar idag på bete med en häst till.
mitt dräktiga sto brukar alltid vara den som springer rakt fram till den nya hästen och skall hälsa o vara som en plåsterlapp o givetvis brukar dom ju sparkas då med.
idag brydde hon sej inte ens om att gå fram i början, och så fort den "nya" hästen kom nära så skickade hon iväg syrran dit att försvara henne.
så jag undrar vet hon att hon är dräktig och därmed är rädd om sej själv och vet syrran också att hon är det och också är rädd om henne?!
dum fråga kanske men men :angel:

Vet inte om det har med dräktigheten att göra eller ny miljö, men lite så blev min osså.
Då hon kom hem från betäckning stod hon kvar i gamla stallet o gick på bete med en valack som hon gått med innan, då var det hon som bestämde, precis som innan. :devil:

Sedan då hon var ca 2 månader gången flyttade jag henne till ett nytt stall.
Hon har alltid varit den som blivit högst, eller bland dom högsta i rang. Men inte nu.
Vi släppte ihop dom, både ston o valacker, hon gick hela tiden undan o gav sig. Vilket hon aldrig gjort förr.

Sedan ju längre in i dräktigheten hon kom, gick hon mer o mer undan o ville vara själv. För att vara på den säkra sidan ungefär?
Så from månad 9 går hon i egen hage, lugnast för henne. Då dom andra är mkt för att springa runt o busa och jaga upp varann.

aha. då kommer min också kanske få gå i egen hage sen...

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 403
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
974
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat